Gumish - 2015-08-02 12:22:43

Witam serdecznie. Moje pytanie dotyczy bardziej ogólnej sytuacji ni¿ konkretnego questa.
Utkn±³em fabularnie - wydawa³o mi siê ,¿e teraz powinienem braæ siê za smoki ale nie jestem w stanie nawet drasn±æ bagiennego smoka i zastanawiam siê czy to kwestia z³ego "zbudowania" postaci czy czego¶ innego o czym nie wiem.

Ja:
lvl 36
Najemnik
Sila - 150
Zrecznosc - 171
HP - 420
Mana - 70
Zbroja - pancerz orków

b. jednorêczne  53
b. dwurêczne 34
³uki 64
kusze 23

Broñ "Betty" 140atk
£uk "Smoczy ³uk" 160atk

z "dodatkowych" rzeczy
Zdobylem szpon beliara
zdobylem urziel (nie moge go unie¶æ)

Problem polega na tym ,¿e nie do¶æ ,¿e ja smokowi praktycznie nic nie robie to on zjada mnie na 2 hity.
Czego¶ nie wiem ? Co¶ pomin±³em ? Czy po prostu ³ucznictwo nie by³o dobrym wyborem :P?
Bêdê wdziêczny za wszelkie porady.

amigodiamantes - 2015-08-06 13:22:44

och ja smoki na lajcie rozwala³em sam ale na ³atwym poziomie:) na ¶rednim i trudnym/rze¼niku to zawsze trzeba kombinowaæ. Zreszt± i na ³atwym ³atwo nie jest, chyba ¿e oczywi¶cie wykosi siê w spód orków, dolinê cieni i wszystkie takie ekspiarskie lokacje, z których przy okazji mikstury si³y i hp s±. Na poziomach trudniejszych to jest nie do zrobienia.

postaæ masz ok jak na ten etap, tyle ¿e ma³o strasznie hp. bez jaki¶ bidnych 700 to ja sobie podej¶cia do smoków trochê nie wyobra¿am przyznam szczerze...
warto do tego czasu sobie jêzyki jaszczurów ognistych ze wszystkich lokacji pozbieraæ (jest tego mnóstwo, z 10 eliksirów ochrony przed ogniem idzie zrobiæ. 1 hit gejzera lub piê¶ci i ka¿dy pada. lodowa lanca te¿ siê nawet sprawdza)
warto te¿ z duchem ognia zrobiæ zadanie opiekunów (15 obrony przed ogniem) oraz maksymalnie ulepszyæ pancerz (przyzwyczajenie z ³owcy smoków - zaczêcie od bagiennego i lodowego bo najs³absze, zbroja ¶rednia ³owcy u jana, kucie i jazda na dwa pozosta³e przy konkretnej ju¿ ochronie przed ogniem). Kolejna rzecz - przed samym smokiem odk³adamy oko i zak³adamy jakikolwiek amulet przed ogniem, dodatkowo pas plus pier¶cienie. 40 obrony przed ogniem to jest konkret (oko nie daje ochrony po rozmowie ze smokiem)

Hp to miksturki z jagód, od 3 aktu da siê ju¿ krêciæ te wina zapomnienia (50 hp jeden) z winogron i demonich serc (pojawiaj± siê przy ka¿dej próbie modlitwy przy pos±¿ku beliara gdy jeste¶my ,,w trakcie" zabicia seynaka. Niez³e hp mo¿na wykrêciæ, ko³o 20-30 winogron mo¿na uzbieraæ ju¿ do 4 rozdzia³u wiêc 250-350hp. Poza tym ksi±¿ka w starej wie¿y xardasa 50 hp. Mora ultaru to ju¿ w ogóle kosmos jak siê komu¶ uda zrobiæ zadanie seynaka ale to ciê¿ko. Tam to hp idzie nawet i parê k nakrêciæ jak siê tylko komu¶ chce:)

2 strzay od smoka trzeba ustaæ, inaczej to ja nie widzê wiêkszych szans. No albo masa wczytywañ i kupa farta:)

Ja ko³o 4 rozdzia³u te¿ zawsze wojakiem mia³em 150-180 si³y.
sugerowa³bym po prostu zmieniæ broñ na lepsz± (co¶ jak nocny ³owca czy gniew demona. ³owcê mo¿na ukra¶æ od ognistego smoka na pier¶cieniu dzika albo miksturce a potem teleport, a gniew - 2-3 lodowe fale w wie¿y xardasa na zatrzymanie przeciwników i te¿ eli przyspieszenia). Poza tym % jednorêcznej ale to za chwilê.

co do ,,nic nie robienia" smokowi - bardzo czêsto tak mia³em ¿e trzeba po prostu strasznie blisko podej¶æ i dopiero zaczyna³o co¶ braæ. czasami sta³em prawie przy jego jajach i macha³em mieczem ale chyba tylko wachlowa³em mu przyrodzenie bo nie spada³o hp nic. A czasami jak podszed³em to ¿ycie ubywa. Najczê¶ciej tak w³a¶nie z ognistym mam, nie wiem czy cos zbugowane czy jak.
53 jednorêcznej? koniecznie ju¿ tabliczki do jedno odpal i ksi±¿ki. Tabliczki 24 bodaj¿e daj± jak znajdziesz wszystkie, ksi±¿ka 5. Potem wpada kolejna jak bêdziesz mistrzem gildii albo w którym¶ zadaniu od kupców. do 100 dokrêcisz ju¿ na orkach w miêdzyczasie:) Ja jak 50+ jedno mam to nawet siê nie waham tylko od razu bost ³adujê.

na bagiennego zawsze bra³em jeszcze biffa (bo rod i cipher jak byli we 2 to jaszczurocz³eki za szybko ich rozk³ada³y). We 4 pada ³atwo (na zakoñczenie jaki¶ ekstra czar tylko u¿yæ aby exp spad³ na nas)

na kamiennego - dobra opcja to biff + pier¶cieñ dzika (ale strasznie ciê¿ko ustawiæ tak ¿eby smok raz na jednego siê odwraca³ raz na drugiego i ¿eby ¿aden nie pad³) Kiedy¶ te¿ go pokona³em maj±c 3 kamienne golemy (wymagaj± ma³o inta ¿eby siê przyporz±dkowaæ). One by³y ok, podbiega³em, kilka hitów smoka a potem biega³em dooko³a a¿ siê zaj±³ golemem, znowu dobieg³em, kilka hitów, wyjazd z lokacji na poprawê hp i przyzwanie kolejnego golema. Po 3 rajdach zosta³o mu mo¿e z 10-15% hp,  to kilka b³yskawic i na finisz grom. Co¶ tam mu nawet robi³y te elektryczne czary, w ka¿dym razie wiêcej ni¿ jakiemukolwiek innemu smokowi.

na ognistego zawsze staram siê krzy¿ ¿ywio³ów trzymaæ. Jak runy nie mam (jednostrza³owa)- to lodowe golemy (analogicznie do kamiennego) ale z ognistym jest trudniej bo wiêcej hp bierze po prostu. A biff na 2 hity wiêc kiepska pomoc (kamienny go na 3 czy 4 wiêc d³u¿ej stoi). Czary nie robi± mu specjalnie nic (wyj±tek to wodna piê¶æ i gejzer, ale nie ma wiele takich zwojów), gromów i reszty szkoda rzucaæ nic nie daje.

z lodowym jako¶ lajtowo, mimo ¿e sporo ma hp. Ale nie odrzuca nas w kosmos jak pod nim stoimy wiêc ok.z biffem pada ³adnie na trudnym. Nie wiem jak na rze¼niku, jeszcze tam nie by³em. Zawsze go robiê jako 2 w kolejno¶ci.

Gumish - 2015-08-07 14:27:07

Wielkie dziêki za odpowied¼ - szkoda ,¿e przeczyta³em j± dopiero po zabici smoków ale na pewno porady siê przydadz± :))
Udalo mi sie smoczury ut³uc po prostu korzystajac z golemow i wszystkich mozliwych scroli jakie udalo mi sie zdobyc :P
Staty te¿ uda³o mi siê podnie¶æ jedynie hp jest nadal dosyæ niskie (480) i tu jeszcze pytania do Ciebie na woln± chwile :
Gdzie¶ w której¶ twojej poradzie wyczyta³em ,ze z ginu mozna robic jakis eliksir na hp - zle zrozumialem ?
Jagody niestety mi nie pomog± bo zanim znalazlem recepture na eliksir zjadlem wszystkie jakie mialem (dawaly bonus do zycia co jakis czas to nie pomyslalem ze mozna z tego eliksir)

Je¿eli mog³by¶ rozwin±c jako¶ temat tych winogron i "mora utaru" to bylbym wdziêczny bo nie bardzo kumam porade.

Na chwile obecna mam :
250 sily
180 zrecznosci
100 many
480 hp
75 jednoreczne
75 luki

obrona
245
200
100
100

I do tego Gniew demona i jaki¶ tam ³uk 180 obr.

Moje pytania  poza tymi wczesniejszymi :
Czy je¿eli zawalilem sprawe z Vatrasem (nie chce ze mna gadaæ poniewa¿ zszed³em ze ¶cie¿ki prawo¶ci) to nie moge wykonaæ questu gomeza ? (blogoslawienstwo adanosa)

Czy jestem w stanie znale¼æ jaki¶ sensowniejszy miecz jednorêczny jeszcze ? (ten jest spoko tylko zasiêg ma marny strasznie)

Czy dodatkowe rzeczy z returningu wyjda naturalnie czy mam ich szukaæ ? (kontynuowaæ w±tek g³owny ?)

amigodiamantes - 2015-08-24 12:46:10

co do poprawy hp:

1. W gorzelni wina jest jaki¶ tam przepis. Po przeczytaniu go jak mamy ³y¿kê podchodzimy do kocio³ka i mo¿emy ukrêciæ mocny gin z 10 zwyk³ych. 5 mocnych ginów daje 5hp (na v1) i 1 many, na v2 - 10 hp i co¶ tam many.

2. Constantino od 2 rozdzia³u ma 2 ksi±¿ki nazwane przepis 1 i 2. S± to wino zapomnienia i balsam opatrzno¶ci (jedno do hp drugie do many, ale jako najemnik to 2 Ciê nie interesuje, szkoda winogron).
Po przeczytaniu mamy mo¿liwo¶æ na stole alchemicznym po wybraniu opcji ,,destyluj alkohol" mo¿liwo¶æ zrobienia miksturki (menzurka, 2 serca demonów, 4 winne grona i jakie¶ tam ziele chyba)
Wymogi:
I.   kupowaæ od wszystkich kupców co rozdzia³ winogrona. do 5 rozdzia³u co¶ ponad 40 nawet mo¿na kupiæ.
II.  wyrywanie serc
III. Trzeba po zabiciu kruka wej¶æ w portal i porozmawiaæ ze z³otym smokiem (portal na szczycie ruin po drugiej stronie 5 teleporterów w jankendarze je¿eli patrzymy od ,,wej¶cia" do jankendaru gdzie na samym pocz±tku wita nas saturas), nastêpnie z xardasem. Na razie to zadanie to w±tek demona seynaka (jakos tak). Od teraz gdy modlimy siê do beliara pojawiaj± siê demony z których mo¿na wycinaæ serduszka jak±¶ mizerykordi±:) Jednak to ju¿ jest demon, ja te wina zaczynam krêciæ w 2-3 rozdziale jak ju¿ mam przynajmniej 800 hp bo ciê¿ko tworka spacyfikowaæ.

3. ¶wietna opcja na ³atwe hp oprócz jagód (które swoj± drog± daj± chyba najwiêcej hp, z jankendaru nawet 12 mikstur uda³o mi siê zrobiæ - czyli 24 x10 hp (bo podwójnie miksturki wyskakuj± w ekwipunku)

4. na v2 zauwa¿y³em ¿e mo¿na u constantino siê nauczyæ eliksiru ¿ycia za 1+3+5+10 pn (trzeba po kolei najpierw siê nauczyæ ekstraktu ¿ycia, esensji i tak dalej a¿ pojawi siê eliksir HP)
W returning korzeni leczniczych i rdestów s± krocie, i mnóstwo maj± kupcy w ka¿dym rozdziale jak po nich przelecisz to po 30 sztuk na pewno idzie wyci±gn±æ. Trzeba jednak mieæ na uwadze ¿e rdesty potrzebne do ka¿dej dodaj±cej stat/obronê mikstury, wiêc szukaæ te¿ warto.

5.Mora ultaru - zadanie na zabicie seynaka mo¿na wykonaæ na 2 sposoby. Zabiæ demona run± krzy¿ ¿ywio³ów (na hit, ale jednostrza³ówka z 9999 obr) jednak bez mo¿liwo¶ci wziêcia duszy z demona lub mieczem i maj±c morê ultaru - z³apaæ duszê demona do na³adowania sponu (ale jako¶ kiepsko mi szpon podchodzi. zawsze uwalnia³em demona i kasowa³em jeszcze raz na lp)
Aby zdobyæ ,,³apacz dusz" trzeba porozmawiaæ ze z³otym smokiem odno¶nie 2 sposobu zabicia demona. Natêpnie rozmowa z xardasem i modlitwa do kapliczki beliara z pro¶b± o co¶ tam. Jak mamyy na + karmê u beliara (mi siê pojawi³o przy +7) to pojawi siê zigos który daje nam zadanie na fellangora. Tutaj trochê farta bo albo zigos, albo... demony + szkielet, ró¿nie bywa:)

Pod±¿amy za zadaniem, znajdujemy ruperta (noc, gdzies ko³o 22 jest w spalonej chacie obok lokacji gdzie by³ my¶liwy dragomir w zwyk³ym nk), elenê ( gdzie¶ ko³o 9-10 j± znalaz³em, poni¿ej gimbalda, gdzie krêc± siê topielce. Strasznie ciê¿ko u mnie siê pojawia³a, kilka razy j± szuka³em;p) i ostatni ko³o 8-9 w pobli¿u ruin, gdzie idziemy z laresem i s± 2 zêbacze. Na wszystkich u¿ywamy amuletu zigosa. Bierzemy pier¶cieñ lub wykonujemy misjê zigosa.
teraz kradniemy klucz hagenowi (przy 70 zrêki i kradzie¿y ju¿ mo¿na co¶ próbowaæ. Na va wystarcza he³m ³ucznika + pas zrêczno¶ci i jaki¶ amulet + pier¶cionki i nie trzeba ani pkt w zrêkê wcz¶niej pakowaæ)

gdy wziêli¶my pier¶cieñ - wyl±dujemy na etlu i trzeba bêdzie wybiæ paladynów aby siê z wyspy wydostaæ, przy okazji bierzemy amulet trimar czy cos takiego.

gdy wykonali¶my zadanie zigosa - idziemy na etlu do wie¶niaka, u¿ywamy na nim amuletu i w obozie paladynów (nie jeste¶my atakowani) kradniemy pieczêæ. Na drugim koñcu wyspy jest budowla która posiada amulet trimar. Otwierana jest pieczêci±. S± tam 2 paladyni, czar strach na nich dzia³a. W¶rodku 2 nieumar³e palki, na przyspieszeniu wyprowadzamy ich z lokacji, wracamy, bierzemy amulet i otwieramy sobie portal powrotny do khorinis.
Za amulet trimar beliar daje nam morê ultaru o ile jest na + karma.

amulet dzia³a n v1 tak, ¿e rzucamy czar na jakiego¶ potworka, potem jak go zabijemy to w ekwipunku ma dodatkowo ,,kamieñ duszy". 20 kamieni i 1000 xp i 20 hp na sta³e przy modlitwie do beliara (po otrzymaniu mory trzeba pogadaæ z xardasem). Jest mo¿liwo¶æ rzucania na ile chce siê wrogów (np po³aziæ z ulu - mulu dooko³a zamku i rzuciæ na wszystkich orków) a potem ich wybijaæ i braæ dusze.

na v2 - mo¿na rzuciæ tylko na 1 mobka i zabraæ kamieñ, dopiero po tym mo¿na rzuciæ na kolejnego wiêc trochê wiêcej pierniczenia siê;p. Aha i wa¿ne - w v2 trzeba uwa¿aæ ¿eby sobie nie strzeliæ w piêtê - gdy rzucisz czar z runy na potwora i nie zabijesz rêcznie tylko czarem lub kto¶ zabije -  nie bêdzie kamienia duszy w ekwipunku, a ty stracisz mo¿liwo¶æ rzucania czaru bo ,,nie zebra³e¶ duszy z poprzedniego potwora", to v2 ma spierniczone w spód.

Z vatrasem to Ci nie powiem, raczej ma³a szansa jak s±dzê. Ale zawsze mo¿esz spróbowac na vatrasie niepamiêci albo pogadaæ z gravo w karczmie orlana, mo¿e który¶ z tych pomys³ów wypali.

co do miecza - to zale¿y czy grasz na v1 czy v2. w v2 ma zasiêg bardzo du¿y i 215 obr, na 3-4 poziom nic lepszego nie dorwiesz.
Na v1 ma 195 obr i s³abszy zasiêg, ale to wersja taka spierniczona w³a¶nie ¿e niektóre bronie niby maj± 90-100 a tak naprawdê bije siê nimi jak no¿em na wilki.
Zawsze mo¿esz spróbowaæ nocnego ³owcy (180 ale zasiêg ma ok) w skarbcu ognistego smoka (mo¿na podlecieæ krwiopijc±)

W±tek g³ówny gry to w±tek g³ówny gry. Jak mam byæ szczery to robi±c go mo¿esz straciæ 90% dodatkowych rzeczy które s± dodane w modzie:)
Podstawa podstaw to w±tek opiekunów który trzeba robiæ równolegle do w±tku g³ównego.
S± te¿ zadania do¶æ rozleg³e ale dodatkowe (¶wi±tynia ¶ni±cego - po drodze ca³e miasto orków, w którym dostajesz quest w lokacji Dolina Cieni, w±tek tego demona seynaka - zebranie wszystkich ¿ywio³ów i ubicie bestii, s± te¿ pomniejsze questy od npc których nie by³o a których wykonanie zawsze daje po jakim¶ czasie znacz±cy bonus)

www.starycn.pun.pl www.makro09.pun.pl www.pgs-dm.pun.pl www.khorn.pun.pl www.everold.pun.pl