- TheReturning - Oficjalny poradnik http://www.thereturning.pun.pl/index.php - Problemy Poboczne http://www.thereturning.pun.pl/viewforum.php?id=11 - Droga łucznika http://www.thereturning.pun.pl/viewtopic.php?id=385 |
Dzikiogier - 2016-09-09 12:56:45 |
Witam. Tydzień temu zacząłem swoją pierwszą przygodę z Returningiem z myślą o zostaniu "czystym" łucznikiem. Na początku było ciężko, ponieważ musiałem sobie radzić używając tylko miecza, gdyż łuk bez zręczności i co najmniej skilla weterana był bardzo słaby. Teraz sytuacja się ustabilizowała, zabijam większość potworków na kilka strzał, a ze zbroją z pełzaczy nie umieram już od byle chrząszcza. Wydaje mi się, że zrobiłem już prawie wszystkie questy w 1 rozdziale oraz wybiłem jakieś 80% potworów. Nadszedł czas na wybór gildii, ale pojawił się problem, a mianowicie nie mogę dojść do najemników przez brak wystarczającej liczby głosów np. nie zapłaciłem Sentenzie 50 złota oraz nie mam wyszkolonej walki bronią białą i Cord ma mnie za cieniasa :(. Jeśli chodzi o sektę to sprzedałem na początku gry zbroje od Lestera i nie mam jak zagadać z guru. Zostaję mi tylko straż, lecz po dołączeniu do niej wymagana jest ode mnie siła do noszenia zbroi (która swoja drogą jest bardzo słaba w porównaniu ze zbroja z pełzacza co mnie zdziwiło odnośnie tego całego "balansu" w modzie) a bez niej nikt ze straży nie chce ze mną rozmawiać. Chciałem przejść Returning, ponieważ słyszałem od kilku osób, że gra jest fajnie zbalansowana jeśli chodzi np. o klasy jakimi możemy grać, ale z tego co widzę gra pcha mnie w kierunku grania jakąś hybryda łucznika i wojownika, a ja jak wyżej napisałem bardzo sobie wymarzyłem, aby łuk był moim jedynym przyjacielem przez całą rozgrywkę. Stworzyłem temat, bo chciałem się Was doradzić co mogę dalej robić, aby kontynuować moja przygodę z tym świetnym tytułem :). Nauczyć się walki bronią jednoręczna, aby zaakceptował nas Cord? Wyuczyć się siły abym mógł zakładać zbroje strażnika miejskiego? Co do tych 2 opcji uważam mimo wszystko, że to straszna strata pn. A może użyć kodu na przepaskę od Lestera, żeby dołączyć do bractwa, chociaż tego się boje bo pamiętam, że w zwykłym gothicu po użyciu marvina automatycznie postać uczyła się zbierać wszystkie trofea ze zwierząt i chyba coś jeszcze się działo :(. Serdecznie proszę o jakieś rady i dołączam screena ze statystykami mojej postaci http://imgur.com/a/cfNjK |
kujon333 - 2016-09-09 18:15:48 |
Akurat łucznikiem gra w returningu jest raczej bardzo trudna. Najlepiej grać wojem - najfajniej chyba strażnikiem świątynnym albo magiem -ognia mocny na początku - kostur z podpaleniem co hit, ale potem daje ciała, nekromantę trudno zaś rozwinąć na początku + wymóg inta i many mocno wysoki. Generalnie brak gildii pod łucznika. Ze zbroją też ciężko - chyba tylko pełzacza się nadaje do czegokolwiek pod zrekę. A co do balansu... to zależy na jakim patchu grasz bo rozgrywka to jest zupełnie inna. Ze zbieraniem trofeów od użycia kodów to chyba przez przez postacie typu itemhoshi się bugowało. Ogólnie jeśli chodzi o używaniu kodów to niektórzy strasznie to jakoś demonizują, że niby po wbiciu raz się wszystko buguje. Prawda jest jednak taka, że returning bez żadnych kodów potrafi się zbugować i bez nich czasami nie da rady wykonać niektórych questów. |
Dzikiogier - 2016-09-09 18:46:57 |
Gram na patchu 1.31. A co do łuczników to czytałem już kilka tematów jak bardzo jest on słaby, ale wciąż nie wiem co jest jego największą wadą. Słaby dmg? Myślałem że pakując punkty w zręczność obrażenia dobrze się skalują. Inni piszą że nie ma dobrych zbroi, ale przecież gra łucznikiem nie polega na wbieganiu w stado orków i klikanie lpm na ślepo w miedzy czasie tankując wszystkie uderzenia. Sztuką jest dobre pozycjonowanie się, ściąganie celów jeden po drugim i unikanie walki w zwarciu. Fajnie jakby wypowiedziała się osoba która próbowała w ten sposób przechodzić Returning :). Tak czy inaczej podjąłem decyzję, aby użyć marvina i dołączyć do sekty. A i jeszcze coś, jest gdzieś na forum temat z listą przepisów alchemicznych? Podobno można jakieś mikstury robić które zwiększają maksymalną ilość życia i wiele innych, ale te przepisy nie są dokładnie opisane w grze. |
Pawlak . - 2016-09-09 19:13:12 |
Łucznika do Returninga nie polecam, bo jest on w późniejszym etapie słaby . W wersji 2.0 jest lepiej zbalansowany bo tam zr dodaje Ci dmg . Co do zbroi to jest z pełezcza, a kolejną pod zr masz w 4 rozdziale jak wykonasz wszystkie qusty w mieście orków, tak że nie ma tutaj jakiegoś dużego wyboru, ale tak jak mówisz on nie ma być tankiem, tylko że te jego hity z łuku im dalej zajdziesz w grze, tym będą bardziej słabe, ponieważ jedyne co doda Ci dmg to dmg łuku . W broni masz dmg ostrza i siłe w magi masz obrażenia zaklęć i inteligencje, a tutaj masz łuk i gówno, bo zr ataku już Ci nie doda i to jest właśnie ten minus . |
Dzikiogier - 2016-09-09 20:33:07 |
No cóż tak samo jak siła zwiększa obrażenia z broni, zręczność zwiększa obrażenia z łuków, więc mam nadzieje, że będzie się to dobrze skalowało. Największy minus tego łuku to chyba szkielety :(. Jest na to jakiś sposób? Jakiś specjalny łuk? I czy warto uczyć się jakiegoś szczególnego pozyskiwania trofeów z myślą o późniejszym etapie gry? Przepraszam że tak odbiegam od tematu:). To moje ostatnie pytanka. |
kujon333 - 2016-09-10 19:51:07 |
Jest specjalny łuk w mieście nieumarłych w dolinie cieni (przynajmniej w SnC 1.1 tam był), które zdobędziemy dopiero po wybiciu hordy nieumarłych właśnie :). Tyle, że też jest właściwie dość słaby. Są jeszcze mieczyki na nieumarłych 2h w wieży Kreola i 1h w starej wieży Xardasa w GD (tej koło fortecy), ale klucz do skrzyni z mieczem dostajemy jak dołączymy do nekrusków. Najlepiej wykonać zadania dla Gallahada i poprosić o naukę magii - w 2 rozdziale nauczy nas zniszczenia ożywieńca, a w 1.3.1 jeszcze chyba tego czaru tak nie znerfili - chociaż pewności nie mam |
Dzikiogier - 2016-09-11 14:56:54 |
A więc będę musiał zorganizować sobie te 60 many na runke :p Dzięki za wszystkie odpowiedzi, może coś napisze w tym temacie jak mi poszło w kolejnych rozdziałach :) |
amigodiamantes - 2016-09-19 10:53:33 |
1h miecz na nieumarłych ma pan cienia z krypty obok farmy onara... stara wieża xardasia to miecz demona na jednym z grobów, a w skrzyni jakaś zbroja leźy czy coś, nie wiem nigdy nie otwarłem, nawet grając nekrusiem. |
Dzikiogier - 2016-09-20 13:34:33 |
Ostatnio miałem mało czasu na Gothica, więc dużo się u mnie nie zmieniło :). Jeśli chodzi o nieumarłych to zainwestowałem w runę od Gallahada, a z Senyakiem nie będę miał raczej żadnych problemów, bo wybrałem opcje ze zniszczeniem Szpona i zbieraniem sfer. Teraz jestem w trakcie czyszczenia GD w 2 rozdziale. Pozbyłem się już wszystkich orków oblegających zamek i kilku innych posterunków. Swoją drogą też tak mieliście, że niektórzy starsi elitarni czarni orkowie byli bardzo potężni, a inni mimo tej samej nazwy i wyglądu nie różnili się siła od zwykłego czarnego orka? Został mi jeszcze obóz na bagnie i jaskinie ze sferami, bo jak na razie mam tylko sferę z opuszczonej kopalni przy przełęczy. Co do potionów na siłę to nie mogę sobie na to pozwolić, bo mam tylko kilka sztuk Szczawiu Królewskiego, mimo iż zawsze staram się dokładnie przeszukiwać lokacje i podnosić każdą roślinkę, to wystarcza mi teraz tylko na eliksiry zręczności. Byłbym bardzo wdzięczny, jeśli ktoś wytłumaczyłby mi system działania kapliczek Innosa i Beliara, bo nie wiem jak zdobywać z nich bonusy. Próbowałem modlić się i wpłacać każdą sumę u Innosa, ale niczego nie dostawałem, a u Beliara traciłem tylko na stałe punkty trafień. Gram na poziomie trudnym patch 1.3.1 - w razie jakby to miało jakieś znaczenie. |
amigodiamantes - 2016-09-20 17:04:16 |
ja tam nic nie wiem o bonusach w kapliczkach, nigdy ich nie używałem :) |
Dzikiogier - 2016-09-20 18:09:09 |
Przyjacielu Amigodiamantesie, dzięki za porady :). Ale nie mogę się zgodzić z tym, że zręczność nie wpływa na obrażenia z łuku, gdyż sprawdzałem to z użyciem konsoli. Np. mając 130 zręczności zabijałem rycerza na 8 strzał, a przy 250 na 4. Mogę zgodzić się jedynie w kwestii, że nie można critnąć strzałą z łuku. |
amigodiamantes - 2016-09-20 18:38:53 |
no to może i tak jest. Faktem pozostaje, iż u mnie z kuszy powinienem robić większe obrażenia niż z miecza, gdyby działało ,,normalne" liczenie dmg łuku + zręka, a robiłem zdecydowanie mniejsze, więc jasne jest, że bronią dystansową przechodzić jest trudniej. :) |
Dzikiogier - 2016-09-20 21:00:08 |
Napisałem że zabijam na 8 hitów mając 130 zręczności. Następnie z ciekawości zmieniłem sobie w konsoli wartość na 250 i wtedy na 4 hity, używając tego samego łuku, więc z lepszym biłbym jeszcze więcej. A co do smoka, to zmniejszenie potwora lub runa zniszczenie ożywieńca nie działa? Ogólnie to jeśli coś w gothicu nie zabije Cię jednym uderzeniem to można wygrać, bo mając zbindowane używanie potiona nie ma animacji tylko instantowe leczenie co jest moim zdaniem trochę zbyt mocne :p. |
kujon333 - 2016-09-23 15:34:44 |
Ja tam 1h na nieumarłych dostałem od Alberta za to że zaniosłem informacje dla Garonda bodajże - ReB2.1 patch 1.3.2 |
amigodiamantes - 2016-09-24 11:48:47 |
dzikiogier - no jeżeli tak się potkami pakujesz;) ja tam przechodzę zawsze bez tych ,,hotkeyów", bo to psuje grę - równie dobrze można w konsoli wpisać miliony hp na stałe, co za różnica. |
Dzikiogier - 2016-09-24 18:04:45 |
Co do tych hotkeyów, to zgadzam się z Tobą. Nie używam ich w ogóle podczas walki, a poza "combatem" z czystego lenistwa przed szukaniem potków w eq i czekaniem na animacje owszem :). Właśnie ukończyłem quest z naprawianiem Oka Innosa, co zapoczątkowało 4 rozdział. Postanowiłem wymaksować zręczność z wszystkiego co mogłem i wyszło tego 265 - dzięki temu mogłem założyć łuk wojenny (275 obrażeń). Musze przyznać, że od razu poczułem różnice. Większość orków zabijałem na 2 strzały, a jaszczurki na 3. Z ciekawości poszedłem walczyć z kamiennym smokiem i się trochę zdziwiłem, a mianowicie nie robiłem mu prawie nic. Na oko wyszło, że musiałbym wpakować w niego co najmniej 1500 strzał żeby padł. A smok zabierał mi prawie całe hp 1 uderzeniem tej magicznej kulki, która odpycha. Z innymi smokami było tak samo - nie miałem szans. Nie wiem jak w przypadku innych klas, ale nie wydaje mi się, że taki wojownik mógłby pozwolić sobie na długą walkę ze smokiem, bo zadają one zbyt dużo obrażeń, więc to łuk musi po prostu robić im tak mało. Pomijając fakt małego dmgu, mając wyjęty łuk i biegając z nim w prawo lub lewo w celu unikania magii smoków postać po pewnym kroku buguje się i prawie w ogole nie może się poruszać (wygląda to jak napad padaczki). Jednym zdaniem - zabicie smoka w moim obecnym stanie gry jest niemożliwe i raczej już nie będzie. |
amigodiamantes - 2016-09-26 15:15:26 |
ale na pewno grasz na v2 na patchu 1.3.1 albo 1.3.2? strasznie duży dmg masz tego łuku podczas walki, mimo wszystko... |
Dzikiogier - 2016-09-26 21:17:27 |
Tak, gram na v2 patch 1.3.1 poziom trudny, instalowałem to tak jak w filmiku gościa z yt Silverek. Dziś sprawdzałem z użyciem konsoli jak zmieniają się moje obrażenia na smoki. Dodałem sobie 35 zręczności, aby mieć 300 i założyć łuk 325 obrażeń, ale nie było widocznej różnicy w zmniejszaniu się hp smoków. Biorąc pod uwagę, że 35 zręczności kosztuje mnie teraz jakieś 175 PN, to i tak bd miał ciężko osiągnąć taką ilość w najbliższym czasie, a i tak nie pomoże mi to w ogóle ze smokami. No cóż.. coś za coś :), ja miałem łatwo czyścić jaszczurki, orki itp. do 4 rozdziału, gdy taki wojownik musiał się strasznie męczyć, ale teraz nie mogę poradzić sobie ze smoczkiem. Co do umarlaków, to używam runy od 2 rozdziału, a ze smokami bd musiał poradzić sobie inaczej, bo łuk na pewno odpada teraz i w późniejszym etapie gry. Mam sporo opcji, więc nie powinno być tragedii np. na jednego użyje armii ciemności, a na kolejnego przyzwę kilka szkieletów lub golemów. Zwój z questu na zabicie Senyaka bd raczej trzymał na smoka ożywieńca tak jak pisałeś wyżej, bo domyślam się, że runa na zniszczenie trupa raczej na niego nie działa. Nie mam jak teraz sprawdzić swoich statystyk, ale życia mam chyba koło 600 - zwiększałem je chyba tylko potkami z jagód, nie wiem czy da się jeszcze jakoś. Odporność na magie i ogień to potiony z mięsa kopacza i języków jaszczurek też mam zrobione ze wszystkich które znalazłem. A jeśli chodzi o magów takich jak poszukiwacze, to muszę niestety używać buga, dzięki któremu stojąc blisko przeszkody mogę ich trafiać, ale oni mnie nie. Normalnie bym tego nie robił i bawił się z nimi w unikanie ich magii, ale skoro gra nie daje mi takiej możliwości, to nie mam wyboru :). W skrócie nie powinienem mieć już raczej z niczym problemu. Wszystko co nie ma "immune" na strzały będę anihilował jak do tej pory, na trupy mam runę, a ze smokami będę kombinował zwojami. Dzięki za wszystkie porady :) |
kamciolb5 - 2017-06-26 22:43:15 |
A ja jak najbardziej polecam lucznika na patch 1.3.1. Gra się nim bardzo przyjemnie i dosyć łatwo, trudno jest tylko do wbicia 30% w łuki i 60 zrecznosci A później już jakoś idzie. Wgl to polecam na niskim levelu iść wybić wargi koło khorinis, wystarczy się dobrze spozycjonowac i strzelać z łuku i łatwy exp z tego idzie one padają na 5-6 strzałów z łuku na zrecznosci 30 lub 40 więc nie jest to dużo. Ja na przykład mam 2 rozdział zacząłem GD i mam 32 lvl 190 zrecznosci i 70% łuki i już niszczy orki grupkami więc jest strasznie łatwo a nieumarli to wiadomo runka zniszczenia ozywienca i pozamiatane :D |