Dzikiogier - 2016-09-09 10:56:45

Witam. Tydzieñ temu zacz±³em swoj± pierwsz± przygodê z Returningiem z my¶l± o zostaniu "czystym" ³ucznikiem. Na pocz±tku by³o ciê¿ko, poniewa¿ musia³em sobie radziæ u¿ywaj±c tylko miecza, gdy¿ ³uk bez zrêczno¶ci i co najmniej skilla weterana by³ bardzo s³aby. Teraz sytuacja siê ustabilizowa³a, zabijam wiêkszo¶æ potworków na kilka strza³, a ze zbroj± z pe³zaczy nie umieram ju¿ od byle chrz±szcza. Wydaje mi siê, ¿e zrobi³em ju¿ prawie wszystkie questy w 1 rozdziale oraz wybi³em jakie¶ 80% potworów. Nadszed³ czas na wybór gildii, ale pojawi³ siê problem, a mianowicie nie mogê doj¶æ do najemników przez brak wystarczaj±cej liczby g³osów np. nie zap³aci³em Sentenzie 50 z³ota oraz nie mam wyszkolonej walki broni± bia³± i Cord ma mnie za cieniasa :(. Je¶li chodzi o sektê to sprzeda³em na pocz±tku gry zbroje od Lestera i nie mam jak zagadaæ z guru. Zostajê mi tylko stra¿, lecz po do³±czeniu do niej wymagana jest ode mnie si³a do noszenia zbroi (która swoja drog± jest bardzo s³aba w porównaniu ze zbroja z pe³zacza co mnie zdziwi³o odno¶nie tego ca³ego "balansu" w modzie) a bez niej nikt ze stra¿y nie chce ze mn± rozmawiaæ. Chcia³em przej¶æ Returning, poniewa¿ s³ysza³em od kilku osób, ¿e gra jest fajnie zbalansowana je¶li chodzi np. o klasy jakimi mo¿emy graæ, ale z tego co widzê gra pcha mnie w kierunku grania jak±¶ hybryda ³ucznika i wojownika, a ja jak wy¿ej napisa³em bardzo sobie wymarzy³em, aby ³uk by³ moim jedynym przyjacielem przez ca³± rozgrywkê. Stworzy³em temat, bo chcia³em siê Was doradziæ co mogê dalej robiæ, aby kontynuowaæ moja przygodê z tym ¶wietnym tytu³em :). Nauczyæ siê walki broni± jednorêczna, aby zaakceptowa³ nas Cord? Wyuczyæ siê si³y abym móg³ zak³adaæ zbroje stra¿nika miejskiego? Co do tych 2 opcji uwa¿am mimo wszystko, ¿e to straszna strata pn. A mo¿e u¿yæ kodu na przepaskê od Lestera, ¿eby do³±czyæ do bractwa, chocia¿ tego siê boje bo pamiêtam, ¿e w zwyk³ym gothicu po u¿yciu marvina automatycznie postaæ uczy³a siê zbieraæ wszystkie trofea ze zwierz±t i chyba co¶ jeszcze siê dzia³o :(. Serdecznie proszê o jakie¶ rady i do³±czam screena ze statystykami mojej postaci http://imgur.com/a/cfNjK

kujon333 - 2016-09-09 16:15:48

Akurat ³ucznikiem gra w returningu jest raczej bardzo trudna. Najlepiej graæ wojem - najfajniej chyba stra¿nikiem ¶wi±tynnym albo magiem -ognia mocny na pocz±tku - kostur z podpaleniem co hit, ale potem daje cia³a, nekromantê trudno za¶ rozwin±æ na pocz±tku + wymóg inta i many mocno wysoki. Generalnie brak gildii pod ³ucznika. Ze zbroj± te¿ ciê¿ko - chyba tylko pe³zacza siê nadaje do czegokolwiek pod zrekê. A co do balansu... to zale¿y na jakim patchu grasz bo rozgrywka to jest zupe³nie inna. Ze zbieraniem trofeów od u¿ycia kodów to chyba przez przez postacie typu itemhoshi siê bugowa³o. Ogólnie je¶li chodzi o u¿ywaniu kodów to niektórzy strasznie to jako¶ demonizuj±, ¿e niby po wbiciu raz siê wszystko buguje. Prawda jest jednak taka, ¿e returning bez ¿adnych kodów potrafi siê zbugowaæ i bez nich czasami nie da rady wykonaæ niektórych questów.

Dzikiogier - 2016-09-09 16:46:57

Gram na patchu 1.31. A co do ³uczników to czyta³em ju¿ kilka tematów jak bardzo jest on s³aby, ale wci±¿ nie wiem co jest jego najwiêksz± wad±. S³aby dmg? My¶la³em ¿e pakuj±c punkty w zrêczno¶æ obra¿enia dobrze siê skaluj±. Inni pisz± ¿e nie ma dobrych zbroi, ale przecie¿ gra ³ucznikiem nie polega na wbieganiu w stado orków i klikanie lpm na ¶lepo w miedzy czasie tankuj±c wszystkie uderzenia. Sztuk± jest dobre pozycjonowanie siê, ¶ci±ganie celów jeden po drugim i unikanie walki w zwarciu. Fajnie jakby wypowiedzia³a siê osoba która próbowa³a w ten sposób przechodziæ Returning :). Tak czy inaczej podj±³em decyzjê, aby u¿yæ marvina i do³±czyæ do sekty. A i jeszcze co¶, jest gdzie¶ na forum temat z list± przepisów alchemicznych? Podobno mo¿na jakie¶ mikstury robiæ które zwiêkszaj± maksymaln± ilo¶æ ¿ycia i wiele innych, ale te przepisy nie s± dok³adnie opisane w grze.

Pawlak . - 2016-09-09 17:13:12

£ucznika do Returninga nie polecam, bo jest on w pó¼niejszym etapie s³aby . W wersji 2.0 jest lepiej zbalansowany bo tam zr dodaje Ci dmg . Co do zbroi to jest z pe³ezcza, a kolejn± pod zr masz w 4 rozdziale jak wykonasz wszystkie qusty w mie¶cie orków, tak ¿e nie ma tutaj jakiego¶ du¿ego wyboru, ale tak jak mówisz on nie ma byæ tankiem, tylko ¿e te jego hity z ³uku im dalej zajdziesz w grze, tym bêd± bardziej s³abe, poniewa¿ jedyne co doda Ci dmg to dmg ³uku . W broni masz dmg ostrza i si³e w magi masz obra¿enia zaklêæ i inteligencje, a tutaj masz ³uk i gówno, bo zr ataku ju¿ Ci nie doda i to jest w³a¶nie ten minus .
Co do przepisów to jest mikstura z jagód polnych/le¶nych na hp od Lutero w 2 rozdziale, nauczyæ siê mo¿esz te¿ od Constantina na hp z korzeni i szczawiu . Ogólnie to trochê by ich wymieniaæ, po prostu musisz co rozdzia³ odwiedziæ ka¿dego handlarza i na pewno na wszystko trafisz

Dzikiogier - 2016-09-09 18:33:07

No có¿ tak samo jak si³a zwiêksza obra¿enia z broni, zrêczno¶æ zwiêksza obra¿enia z ³uków, wiêc mam nadzieje, ¿e bêdzie siê to dobrze skalowa³o. Najwiêkszy minus tego ³uku to chyba szkielety :(. Jest na to jaki¶ sposób? Jaki¶ specjalny ³uk? I czy warto uczyæ siê jakiego¶ szczególnego pozyskiwania trofeów z my¶l± o pó¼niejszym etapie gry? Przepraszam ¿e tak odbiegam od tematu:). To moje ostatnie pytanka.

kujon333 - 2016-09-10 17:51:07

Jest specjalny ³uk w mie¶cie nieumar³ych w dolinie cieni (przynajmniej w SnC 1.1 tam by³), które zdobêdziemy dopiero po wybiciu hordy nieumar³ych w³a¶nie :). Tyle, ¿e te¿ jest w³a¶ciwie do¶æ s³aby. S± jeszcze mieczyki na nieumar³ych 2h w wie¿y Kreola i 1h w starej wie¿y Xardasa w GD (tej ko³o fortecy), ale klucz do skrzyni z mieczem dostajemy jak do³±czymy do nekrusków. Najlepiej wykonaæ zadania dla Gallahada i poprosiæ o naukê magii - w 2 rozdziale nauczy nas zniszczenia o¿ywieñca, a w 1.3.1 jeszcze chyba tego czaru tak nie znerfili - chocia¿ pewno¶ci nie mam

Dzikiogier - 2016-09-11 12:56:54

A wiêc bêdê musia³ zorganizowaæ sobie te 60 many na runke :p Dziêki za wszystkie odpowiedzi, mo¿e co¶ napisze w tym temacie jak mi posz³o w kolejnych rozdzia³ach :)

EDIT: W³a¶nie ukoñczy³em Jarkendar, który nie sprawi³ mi ¿adnego problemu. Wiêkszo¶æ potworów umiera³o zanim zd±¿y³y do mnie podbiec. Jedyny problem stanowi³y ogniste demony oraz pe³zacze wojownicy, ale od tego mia³em runê stra¿ników :). Teraz stojê przed wyborem w jaki sposób mogê poradziæ sobie z Senyakiem. Któr± metodê polecacie mi - graj±cemu stra¿nikiem ¶wi±tynnym jako ³ucznik? I czy karma u Beliara/Innosa bêdzie mia³a dla mnie jakie¶ znaczenie w pó¼niejszych etapach gry? Aktualnie mam 160 u Innosa na minusie i 11 u Beliara na plusie.

amigodiamantes - 2016-09-19 08:53:33

1h miecz na nieumar³ych ma pan cienia z krypty obok farmy onara... stara wie¿a xardasia to miecz demona na jednym z grobów, a w skrzyni jaka¶ zbroja le¼y czy co¶, nie wiem nigdy nie otwar³em, nawet graj±c nekrusiem.

na seynaka ³uk ewidentnie, ma bodaj¿e tylko 1 def przed pociskami. Co do innych rodzajów odporno¶ci to ma w hoy obrony. Dozownikiem na 2 hity bodaj¿e go k³ad³em, a mieczem przy 100% 1h gniew demona 215 dmg i 300+ si³y to klepa³em go chyba z minutê. Co dozownik i w 2 rozdziale mo¿na wynie¶æ, a staty 300+ si³y to co najmniej po³owa 4 rozdzia³u...

to u innosia przesra³e¶ ju¿ sprawê, za smoki i tak dalej nie wiem czy z 50 odrobisz. Potrzebna karma tylko do takiego zadanka z gildii kupców. Trochê szkoda, bo po zostaniu mistrzem pojawia siê do kupna parê fajnych rzeczy, ale nic takiego bez czego nie da siê przej¶æ gry.

Stra¿nik ¶wi±tynny to piêknie, ale poleca³bym nauczyæ siê mikstury si³y u constantino. Wydasz te 10 czy tam 20 pn, tyle co nic, a si³y ze znale¼nych smoczych korzeni powiniene¶ nabiæ przez ca³± grê naprawdê sporo. od 100 do 200 pkt nawet, je¶li naprawdê dobrze bêdziesz szuka³.

Co do ³uku - nie polecam, kiedy¶ te¿ graj±c s¶ w 4 rozdziale mia³em ju¿ masê wolnych pn, to spróbowa³em najpierw wpakowaæ to wszystko jako ³ucznik, a potem dla porównania jako kusznik - przy takich samych 80% ogarniêcia sprzêtu kusza robi³a du¿o wiêkszy rozpierdziel. Co prawda wydaje mi siê ¿e rzadziej trafia³a i zabiera³a wiêcej wytrzyma³o¶ci, no ale jednak je¶li chodzi o dmg to by³a ró¿nica i to bym powiedzia³ x2 mocniejsza kusza (³uk za³o¿ony co¶ ko³o 220 dmg, bo na tyle zrêka pozwala³a, kusza 300 dmg - bo zrêka i si³a).

Jednak w porównaniu z mieczem, który mia³ mniej jeszcze dmg (215) to by³o bardzo s³abo.

Dzikiogier - 2016-09-20 11:34:33

Ostatnio mia³em ma³o czasu na Gothica, wiêc du¿o siê u mnie nie zmieni³o :). Je¶li chodzi o nieumar³ych to zainwestowa³em w runê od Gallahada, a z Senyakiem nie bêdê mia³ raczej ¿adnych problemów, bo wybra³em opcje ze zniszczeniem Szpona i zbieraniem sfer. Teraz jestem w trakcie czyszczenia GD w 2 rozdziale. Pozby³em siê ju¿ wszystkich orków oblegaj±cych zamek i kilku innych posterunków. Swoj± drog± te¿ tak mieli¶cie, ¿e niektórzy starsi elitarni czarni orkowie byli bardzo potê¿ni, a inni mimo tej samej nazwy i wygl±du nie ró¿nili siê si³a od zwyk³ego czarnego orka? Zosta³ mi jeszcze obóz na bagnie i jaskinie ze sferami, bo jak na razie mam tylko sferê z opuszczonej kopalni przy prze³êczy. Co do potionów na si³ê to nie mogê sobie na to pozwoliæ, bo mam tylko kilka sztuk Szczawiu Królewskiego, mimo i¿ zawsze staram siê dok³adnie przeszukiwaæ lokacje i podnosiæ ka¿d± ro¶linkê, to wystarcza mi teraz tylko na eliksiry zrêczno¶ci. By³bym bardzo wdziêczny, je¶li kto¶ wyt³umaczy³by mi system dzia³ania kapliczek Innosa i Beliara, bo nie wiem jak zdobywaæ z nich bonusy. Próbowa³em modliæ siê i wp³acaæ ka¿d± sumê u Innosa, ale niczego nie dostawa³em, a u Beliara traci³em tylko na sta³e punkty trafieñ. Gram na poziomie trudnym patch 1.3.1 - w razie jakby to mia³o jakie¶ znaczenie.

amigodiamantes - 2016-09-20 15:04:16

ja tam nic nie wiem o bonusach w kapliczkach, nigdy ich nie u¿ywa³em :)

ja bym ci radzi³ runê krzy¿ ¿ywio³ów zostawiæ sobie np na smoka lodowego albo o¿ywieñca, bo te maj± bardzo du¿o hp, a ty ³ukiem nie wiem czy co¶ im bêdziesz robi³;)
Demon i tak broni± dystansow± powinien spa¶æ ³atwo, tym bardziej ¿e przywo³ujesz go gdzie chcesz - wiêc wystarczy wej¶æ na jaki¶ ma³y uskok skalny, przywo³aæ bestiê i kasowaæ j± korzystaj±c z metrowej przewagi wysoko¶ci, gdzie on ³apk± ju¿ nie siêgnie, a bêdzie za blisko na czar. No albo dozownik, wtedy na serio nie trzeba siê w nic bawiæ.

A smoka z doliny cieni ognisty golem rozklepie ci na lajcie jak trochê mu pomo¿esz, w ka¿dym razie tank z niego ¶wietny. Drugiego ognistego polecam do ognistego smoka. golemy z 9999 obrony przed ogniem to zacni kompani podczas kampanii na te dwie gadziny beliara


Co do orków - to u mnie starsi elitarni byli tak samo mocni. Ale orkowie na patchu 1.3.1 to ³ajzy s±.

mikstura ¿ycia Constanta - w returning 1 wymaga korzenia i RDESTU, dlatego jest w³a¶nie taki wspania³y. korzeñ i szczaw trzeba do niej w returningu 2.0, wiêc na spokojno¶ci poleca³bym Ci siê tego naparku nauczyæ.



Tak czytaj±c odpowiedzi Sheera/pawlaka i Twoje - widzê ¿e chyba nie zatrybi³e¶ i¿ ³uk robi dmg tylko z ³uku, zrêczno¶æ nie dodaje ci obra¿eñ:)
G³ównie jest to spowodowane tym, ¿e generalnie zdecydowana wiêkszo¶æ przeciwników ma s³absz± obronê od strza³, wiêc jakby zrêka powiêksza³a crit, to na hita mia³by¶ chyba wszystko i to bardzo szybko. Wysz³o tak, ¿e w returning 1 zrêczno¶æ nie dodaje crita tak jak si³a do miecza. Dopiero w returningu 2.0 jest to zmienione.

Mogê to ³atwo te¿ udowodniæ, pos³uguj±c siê wcze¶niej podanym przyk³adem:

kusza ³owcy smoków 300 dmg+ na ~200 zrêki robi³a jaszczurocz³ekom du¿o mniejsze obra¿enia ni¿ miecz 215 na ~250 si³y (80+% kusza, 90%+ miecz). £uk wygl±da³ w dmg jeszcze gorzej, bo mog³em ubraæ co¶ ko³o 220 dmg na tej zrêce. A chcê dodaæ ¿e jaszczurki def przed broni± bia³± maj± najmocniejszy.

Nie chcê ani tutaj nawracaæ Ciê z drogi ³ucznika, bo nie o to chodzi - chcê tylko aby¶ mia³ ¶wiadomo¶æ, ¿e na serio wybra³e¶ bardzo trudn± drogê do przej¶cia returninga:)

Dzikiogier - 2016-09-20 16:09:09

Przyjacielu Amigodiamantesie, dziêki za porady :). Ale nie mogê siê zgodziæ z tym, ¿e zrêczno¶æ nie wp³ywa na obra¿enia z ³uku, gdy¿ sprawdza³em to z u¿yciem konsoli. Np.  maj±c 130 zrêczno¶ci zabija³em rycerza na 8 strza³, a przy 250 na 4. Mogê zgodziæ siê jedynie w kwestii, ¿e nie mo¿na critn±æ strza³± z ³uku.

amigodiamantes - 2016-09-20 16:38:53

no to mo¿e i tak jest. Faktem pozostaje, i¿ u mnie z kuszy powinienem robiæ wiêksze obra¿enia ni¿ z miecza, gdyby dzia³a³o ,,normalne" liczenie dmg ³uku + zrêka, a robi³em zdecydowanie mniejsze, wiêc jasne jest, ¿e broni± dystansow± przechodziæ jest trudniej. :)

Ciekaw jestem jak bêdzie u Ciebie ze smokami. Pamiêtam smoka o¿ywieñca la³em nekromant± z 1000 dmg na hit (500+ dmg runy i 400+ int) ca³kiem d³ugo, przynajmniej ze 20 castów.
wojownikiem te¿ lekko siê napoci³em (przy mieczu ~400 dmg i ~400 si³y), plus przywo³a³em sobie tak z czapy na wszelki wypadek parê golemów do obstawy, bo na solo smok mia³ mnie na 4 hity, nie mówi±c ju¿ o tym ¿e jak dosta³em, to lecia³em daleeeko + powalenie, co powodowa³o nastêpny hit od smoka, zanim bezi siê pozbiera³ ;)


jak to zabijasz RYCERZA na 4 hit? przecie¿ oni maj± du¿o hp i niez³e zbroje (2x cast deszcz ognia, wiêc pewnie ok 1-1,5k hp, bo ma³o obrony przed magi± ma paladyn...), poza tym ja jak czy¶ci³em sobie pod koniec gry fort azgan, to ka¿dego ryca 2 razy trzeba by³o ¿egnaæ mieczem, a to ju¿ by³o na 400 si³y i mieczu 400+ (ech te opiekuny trafi³y mi do przekonania. Ubi³em masê belzebubów bliara, to aby trochê wyrównaæ si³y we wszech¶wiecie i innosiowi musia³o siê oberwaæ...;) ), nie mówi±c ju¿ o tym ¿e 100-160 defa przed strza³ami to jednak ze zbroi te¿ maj±.

Dzikiogier - 2016-09-20 19:00:08

Napisa³em ¿e zabijam na 8 hitów maj±c 130 zrêczno¶ci. Nastêpnie z ciekawo¶ci zmieni³em sobie w konsoli warto¶æ na 250 i wtedy na 4 hity, u¿ywaj±c tego samego ³uku, wiêc z lepszym bi³bym jeszcze wiêcej. A co do smoka, to zmniejszenie potwora lub runa zniszczenie o¿ywieñca nie dzia³a? Ogólnie to je¶li co¶ w gothicu nie zabije Ciê jednym uderzeniem to mo¿na wygraæ, bo maj±c zbindowane u¿ywanie potiona nie ma animacji tylko instantowe leczenie co jest moim zdaniem trochê zbyt mocne :p.

kujon333 - 2016-09-23 13:34:44

1h miecz na nieumar³ych ma pan cienia z krypty obok farmy onara... stara wie¿a xardasia to miecz demona na jednym z grobów, a w skrzyni jaka¶ zbroja le¼y czy co¶, nie wiem nigdy nie otwar³em, nawet graj±c nekrusiem.

Ja tam 1h na nieumar³ych dosta³em od Alberta za to ¿e zanios³em informacje dla Garonda bodaj¿e - ReB2.1 patch 1.3.2

amigodiamantes - 2016-09-24 09:48:47

dzikiogier - no je¿eli tak siê potkami pakujesz;) ja tam przechodzê zawsze bez tych ,,hotkeyów", bo to psuje grê - równie dobrze mo¿na w konsoli wpisaæ miliony hp na sta³e, co za ró¿nica.
Jak nie ma animacji (a wiêc pewnej straty czasu, która jest istotna np podczas walk) to jest to ju¿ dla mnie trochê nie w porzo.

Daj znaæ ile bêdziesz jaszczurocz³ekowi robi³, na jaki ³uku i ile zrêki. Bo mo¿e siê okazaæ ¿e wiêcej dmg siê robi maj±c 300 zrêki i 100 ³uku ni¿ na odwrót. Skoro ja przy 300+ dmg kuszy i nieca³ym 200 zrêki jaszczurocz³ekowi na traf mo¿e z 1/7 hp bra³em...
Choæ tak czy tak jestem zaskoczony, na 250 zrêki i jakim¶ ³uku na 4 hit ryca... to ju¿ nie tak ¼le, co to jest przecie¿ 250 zrêki. Przy 250 si³y na mieczu to sza³u nie ma.

Dzikiogier - 2016-09-24 16:04:45

Co do tych hotkeyów, to zgadzam siê z Tob±. Nie u¿ywam ich w ogóle podczas walki, a poza "combatem" z czystego lenistwa przed szukaniem potków w eq i czekaniem na animacje owszem :). W³a¶nie ukoñczy³em quest z naprawianiem Oka Innosa, co zapocz±tkowa³o 4 rozdzia³. Postanowi³em wymaksowaæ zrêczno¶æ z wszystkiego co mog³em i wysz³o tego 265 - dziêki temu mog³em za³o¿yæ ³uk wojenny (275 obra¿eñ). Musze przyznaæ, ¿e od razu poczu³em ró¿nice. Wiêkszo¶æ orków zabija³em na 2 strza³y, a jaszczurki na 3. Z ciekawo¶ci poszed³em walczyæ z kamiennym smokiem i siê trochê zdziwi³em, a mianowicie nie robi³em mu prawie nic. Na oko wysz³o, ¿e musia³bym wpakowaæ w niego co najmniej 1500 strza³ ¿eby pad³. A smok zabiera³ mi prawie ca³e hp 1 uderzeniem tej magicznej kulki, która odpycha. Z innymi smokami by³o tak samo - nie mia³em szans. Nie wiem jak w przypadku innych klas, ale nie wydaje mi siê, ¿e taki wojownik móg³by pozwoliæ sobie na d³ug± walkê ze smokiem, bo zadaj± one zbyt du¿o obra¿eñ, wiêc to ³uk musi po prostu robiæ im tak ma³o. Pomijaj±c fakt ma³ego dmgu, maj±c wyjêty ³uk i biegaj±c z nim w prawo lub lewo w celu unikania magii smoków postaæ po pewnym kroku buguje siê i prawie w ogole nie  mo¿e siê poruszaæ (wygl±da to jak napad padaczki). Jednym zdaniem - zabicie smoka w moim obecnym stanie gry jest niemo¿liwe i raczej ju¿ nie bêdzie.
Ogólnie co do mojej gry jako ³ucznik, to od zamierzonej przez twórców strony rozgrywka by³a bardzo przyjemna i zbalansowana, ale je¶li chodzi o bugi to nie polecam tej drogi nikomu :p. Jest pe³no miejsc, w których strzelanie z ³uku jest niemo¿liwe, poniewa¿ strza³a zamiast lecieæ prosto "¶lizga" siê po ziemi i nie mo¿emy przez to trafiæ przeciwnika. Nie mo¿na te¿ poradziæ sobie z np. Przywo³ywaczami i innymi magami. W teorii wydaje siê to proste: strza³, krok w prawo, strza³ i nie trafi nas ¿aden czar, ale w praktyce wystêpuje bug, który opisa³em wy¿ej - postaæ zaczyna siê przycinaæ.

amigodiamantes - 2016-09-26 13:15:26

ale na pewno grasz na v2 na patchu 1.3.1 albo 1.3.2? strasznie du¿y dmg masz tego ³uku podczas walki, mimo wszystko...

Wojownik ze smokiem nie ma problemów wiêkszych. Wystarczy 2-3 razy mieczem po³askotaæ po brzuchu i przebiec ze 2-3 kroki w bok, znowu 2-3 strza³y... na dobr± sprawê to ja kamiennego, b³otnego i lodowego bez straty hp robiê. Czasami dostanê jak ¼le tempo wejdzie, ale to rzadko kiedy. Poza tym smoki s³abiej bij± jak jeste¶ pod ich jajkami, czêsto te¿ nie trafiaj±... ;) Najgorzej to podbiec w miarê sprytnie. Choæ dziwiê siê, ja zwykle to by³em w stanie w razie czego ustaæ ze 3 ich strza³y, widocznie hp i obronê przed ogniem i magi± masz do¶æ s³ab±...
Ognisty jest trochê inny, tu siê sprawdza tank z ognistego golema i jest git. Przy ~250 si³y i mieczu 200+ to smokom robisz naprawdê widoczny dmg na cricie. £atwiej smoka zdj±æ ni¿ Pana Cienia rêcznie, przynajmniej dla mnie.
Co do unikania ³ucznikiem ,,strza³ów" albo magii to jest ciê¿ko. Co jak co - d³u¿ej trwa animacja strzelca ni¿ walki wrêcz, szczególnie jak jest 60%+ gdzie hero zaczyna klêkaæ.  Nie dziwiê siê wiêc, ¿e ciê¿ko uciekaæ:) Nie³atwo bêdziesz mia³ te¿ w takich lokacjach jak jaskinie, labirynty itp, gdzie nie ma jak wykorzystaæ terenu i nie ma du¿ych odleg³o¶ci. + to co mówi³e¶ - bugowanie strza³.

Dla ³ucznika ja bym poleca³ Ci jeszcze 3 kr±g magii siê nauczyæ i odpalaæ kamiennego stra¿nika z runy, to mo¿e siê przydaæ, bo da ci trochê czasu na wypuszczenie kilku strza³ wiêcej;) na szkielety co prawda siê to s³abo sprawdza, ale na takie orki i resztê ho³oty to jak najbardziej...

Jak u Ciebie ³ucznik taki pro (oprócz smoków) to spokojnie zostaw je sobie na koniec, a na razie to klepaæ wszystkie dodatkowe questy z returninga (seynak, ¶wi±tynia ¶ni±cego + dolina cieni), gdzie expa jest du¿o, plus trochê mikstur/ingrediencji. Poza tym kasuj orki dooko³a zamku, wyczy¶æ wszystkie kopalnie. Gdzie¶ do znalezienia jest pier¶cieñ +50 hp i 20 zrêka, drugi z misji mory ultaru - pier¶cieñ fellangora na +15 si³y i zrêki. He³m ³ucznika. Dolec± miliony pn, te¿ na dexa wrzucisz + podkrêcisz sobie spokojnie atrybuty z gumijagód po lokacjach. Mikstury z serc jaszczurek. Jak siê uda to mo¿e i ze 400+ zrêki zrobisz - wiêc pro pancerz mordercy + jaki¶ ekstra ³uk, i wtedy zobaczysz czy smoki wci±¿ takie mocne.

na szkielety runa zniszczenie o¿ywieñca, wzglêdnie w dolinie cieni przepis na ¶wiête strza³y - i powinno byæ w miarê.


ja fighterem te¿ na samym pocz±tku 4 rozdzia³u smoków nie ubija³em. Mo¿e nie tyle ze wzglêdu na same smoki w³a¶nie, co jaszczurzaste - te potrafi³y ostudziæ zapa³ wojownika ;)
Zaczyna³em 4 rozdzia³ od ubijania jankendar po serca orków, potem wolnej kopalni, orków wokó³ zamku, cmentarzyska orków, klanu górskiego i w mie¶cie orków oprócz pokoju z bossem. Wszystko pod si³ê. Po orkach ¶miga³em questy aby wej¶æ do doliny cieni (wcze¶niej runa zniszczenia o¿ywieñca, nastêpnie grobowiec onara po 1h miecz nordmarski), gdzie dropi³ dobry pier¶cieñ dla fightera ,,furia". Czyszczenie ognistych jaszczurek pod fire protection, misje opiekunów (z jednej 15 przed ogniem siê dostawa³o), misje kupców pod eliksir 15 przed ogniem.
Przy okazji z lokacji zbiera³o siê korzenie lecznicze, które z rdestem dawa³y 10 do hp, podobnie - zbieranie miês kopacza do ochrony przed magi±.
Zdobyte pn na mistrza miecza + dodatki typu ta zrêka i kusza.
Dopiero tak napakowany szed³em na smoki, bo by³em wtedy w stanie w miarê sprawnie przedzieraæ siê przez jaszczurocz³eki.


Spróbuj, mo¿e ³ucznikiem podobny system te¿ bêdzie ok. Nic nie tracisz - tak czy tak trzeba bêdzie te questy zrobiæ - a mog± pomóc.
Poza tym robi±c je przy okazji zrobisz masê inta, wiêc jak siê oka¿e ¿e dalej smoki s± pro - zawsze bêdzie mo¿na przyspellowaæ zwojami, które przy dobrym incie powinny szybko smoki rozklepaæ. (na kamiennego - gromy, na lodowego - deszcze ognia. Bagiennego za³atwi± ci w zasadzie sami rod i cipher, a ognisty - jak przywo³asz 1 ognistego golema + bêdziesz ju¿ mocno napakowany - to nie ma prawa ¿eby¶ smoka ³ukiem nie zdj±³)

Dzikiogier - 2016-09-26 19:17:27

Tak, gram na v2 patch 1.3.1 poziom trudny, instalowa³em to tak jak w filmiku go¶cia z yt Silverek. Dzi¶ sprawdza³em z u¿yciem konsoli jak zmieniaj± siê moje obra¿enia na smoki. Doda³em sobie 35 zrêczno¶ci, aby mieæ 300 i za³o¿yæ ³uk 325 obra¿eñ, ale nie by³o widocznej ró¿nicy w zmniejszaniu siê hp smoków. Bior±c pod uwagê, ¿e 35 zrêczno¶ci kosztuje mnie teraz jakie¶ 175 PN, to i tak bd mia³ ciê¿ko osi±gn±æ tak± ilo¶æ w najbli¿szym czasie, a i tak nie pomo¿e mi to w ogóle ze smokami. No có¿.. co¶ za co¶ :), ja mia³em ³atwo czy¶ciæ jaszczurki, orki itp. do 4 rozdzia³u, gdy taki wojownik musia³ siê strasznie mêczyæ, ale teraz nie mogê poradziæ sobie ze smoczkiem. Co do umarlaków, to u¿ywam runy od 2 rozdzia³u, a ze smokami bd musia³ poradziæ sobie inaczej, bo ³uk na pewno odpada teraz i w pó¼niejszym etapie gry. Mam sporo opcji, wiêc nie powinno byæ tragedii np. na jednego u¿yje armii ciemno¶ci, a na kolejnego przyzwê kilka szkieletów lub golemów. Zwój z questu na zabicie Senyaka bd raczej trzyma³ na smoka o¿ywieñca tak jak pisa³e¶ wy¿ej, bo domy¶lam siê, ¿e runa na zniszczenie trupa raczej na niego nie dzia³a. Nie mam jak teraz sprawdziæ swoich statystyk, ale ¿ycia mam chyba ko³o 600 - zwiêksza³em je chyba tylko potkami z jagód, nie wiem czy da siê jeszcze jako¶. Odporno¶æ na magie i ogieñ to potiony z miêsa kopacza i jêzyków jaszczurek te¿ mam zrobione ze wszystkich które znalaz³em. A je¶li chodzi o magów takich jak poszukiwacze, to muszê niestety u¿ywaæ buga, dziêki któremu stoj±c blisko przeszkody mogê ich trafiaæ, ale oni mnie nie. Normalnie bym tego nie robi³ i bawi³ siê z nimi w unikanie ich magii, ale skoro gra nie daje mi takiej mo¿liwo¶ci, to nie mam wyboru :). W skrócie nie powinienem mieæ ju¿ raczej z niczym problemu. Wszystko co nie ma "immune" na strza³y bêdê anihilowa³ jak do tej pory, na trupy mam runê, a ze smokami bêdê kombinowa³ zwojami. Dziêki za wszystkie porady :)

Pobawi³em siê trochê z konsol± i sprawdzi³em ile taki smok ma odporno¶ci na strza³y - 2000, a ochrona przed broni± - 225 :p.

kamciolb5 - 2017-06-26 20:43:15

A ja jak najbardziej polecam lucznika na patch 1.3.1. Gra siê nim bardzo przyjemnie i dosyæ ³atwo, trudno jest tylko do wbicia 30% w ³uki i 60 zrecznosci A pó¼niej ju¿ jako¶ idzie. Wgl to polecam na niskim levelu i¶æ wybiæ wargi ko³o khorinis, wystarczy siê dobrze spozycjonowac i strzelaæ z ³uku i ³atwy exp z tego idzie one padaj± na 5-6 strza³ów z ³uku na zrecznosci 30 lub 40 wiêc nie jest to du¿o. Ja na przyk³ad mam 2 rozdzia³ zacz±³em GD i mam 32 lvl 190 zrecznosci i 70% ³uki i ju¿ niszczy orki grupkami wiêc jest strasznie ³atwo a nieumarli to wiadomo runka zniszczenia ozywienca i pozamiatane :D

www.pgs-dm.pun.pl www.uf-clan.pun.pl www.starycn.pun.pl www.makro09.pun.pl www.everold.pun.pl