TheReturning - Oficjalny poradnik

Porady do modyfikacji TheReturning


#1 2014-09-26 20:28:41

 VanDerDecken

Myśliwy

Call me!
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Zarejestrowany: 2014-09-19
Posty: 65
Punktów :   

Poradnik walki w zwarciu

Witam, jestem dosyć doświadczonym graczem Gothica i po jakimś czasie zacząłem dostrzegać algorytmy i rytmikę związaną z poszczególnymi stworami. W tym poradniku chciałbym podzielić się owym doświadczeniem.

Jeszcze jedna uwaga: będę pisał, jak pokonać poszczególne stwory, ale nie będę pisał o ścierwojadach i kretoszczurach, bo takiego to nawet martwy płód pokonałby pięściami na 1 lvl

Jest to poradnik dla graczy początkujących lub miewających problemy z walką


No to lecimy

Ogólnie istnieje kilka sposobów walk przy małej ilości trafień przeciwnika. Mój styl wymaga teremu za sobą do cofania się (logiczne - nie walczymy przy ścianie), a niekiedy wykorzystania buga polegającego na resecie ataku. Po prostu uderz w przód i wciśnij na króciutko (wręcz musnij) klawisz W. Możesz powtarzać ten proces do skończenia walki.

Silne potwory

- Demon - nie daj mu atakować! Uderz go, a gdy będzie się cofał, uderz go ponownie ciosem z biegu, powtarzaj ten proces, aż przyciśniesz go do ściany. Cały sekret polega na tym, żeby nie nawalać go potem na chama, bo nas zaatakuje. Uderz go i poczekaj, aż jego animacja otrzymania ciosu się skończy. Jest ona krótka, ale jeśli cierpliwie będziesz powtarzał proces uderzania pod koniec lub na końcu animacji, ciężko będzie o oberwanie

- Troll - proste, jeśli masz broń 2h - cios, krok w tył, cios do przodu, krok w tył. 1h - dwa ciosy, krok w tył i tak dalej. Jeśli troll wykona krok w lewo/prawo nawalaj go tak często jak to możliwe, a potem zacznij znowu walczyć defensywnie.

- Cieniostwór/Krwawy Ogar - Tu właśnie dobrze jest wykorzystać bug z krokiem w przód, należy uderzać jak najczęściej, przycisnąć go do ściany i uderzać jak najszybciej prawo - lewo prawo - lewo. Jeśli jednak chcesz walczyć z nim defensywnie, to gdy masz mniej niż 30% 1-handa, zacznij od uniku,potem 2 szybkie ciosy w przód, i tak dalej, aż nie będziesz trafiał go drugim atakiem, wtedy zacznij się cofać, aż cieniostwór zaszarżuje i znowu będziesz go sięgał drugim atakiem. Gdy masz więcej niż 30% 1 lub 2 handa, wykorzystaj bug z krokiem w przód i przyciśnij siędo ściany. No, stefan, masz przerąbane

-Golemy - przyciśnij go do ściany i lewo -prawo itd.

-Smoki - Wystarczy wypić miksturę szybkości. Staraj się trzymać do smoka dystans, a gdy wystrzeli swój pocisk (jak np. lodowy smok - cośjak sopel lodu), zaatakuj go ciosem z szarży, Zataczas wokół smoka coś na kształt ósemki. Gdy trochę poćwiczysz, walka ze smokiem stanie się dziecinnie prosta, wystarczy mieć tylko obrażenia

-Zębacze - masz 2 drogi. Bug z krokiem w przód i ciosem , przyblokowanie do ściany lub cofanie się i gdy zębacz zaatakuje, cios i ponowne odsuwanie się.

Średnie i łatwe potwory Średnie i łatwe potwory

- wilki/wargi/orkowe psy - przyblokowanie lub odsuwanie się i atakowanie.

- gobliny - stosuj ciągły cios, nie odsuwaj się. Posłuchaj jak tyka zegar. Właśnie w takiej rytmice stosuj swoje ciosy.

- jaszczury - ciągły krok w tył, a gdy zaatakuje, dwa lub maksymalnie 3 szybkie ciosy z bugu z krokiem w przód, potem tylko cofka

- krwiopijcy - cofanie się i bug z krokiem w przód resetujący animację ataku - nic szczególnego

- Pełzacze - nie musisz się cofać. Stosuj cały czas ciosy lewo - prawo, ale staraj się wyczekiwać szarży pełzacza i wtedy uderz gada!

- topielce - tutaj opłaca się tylko 1h, jeśli twój bezi jest słaby. Po prostu stosuj bug z krokiem w przód, lub jeśli grasz defensywnie, postępuj tak samo jak z walką defensywną cieniostwora.

- Wąż błotny - jest bardzo powolny, więc zawsze zdążysz go uderzyć zanim on to zrobi, przyciśnij go do ściany

- Polna bestia- bug z krokiem w przód - wszystko co potrzebne do zabicia polnej bestii


Ożywieńcy

- Zombie - nic prostszego- nawalasz jak możesz

- Ożywieńcy z mieczem dwuręcznym - czekaj az zacznie atakować. Gdy zacznie - zrób krok w tył i poczekaj aż skończy sekwencję. Wtedy masz czas na cios.

- Szkielet wojownik - Walcząc z nim możesz postępować jak w poprzednim punkcie, ale może on zablokować twój cios. Staraj się zablokować jego 4 szybkie ciosy dwoma blokami (2 ciosy na blok). Wtedy uderz. Może on oczywiście wykonać mniej niż 4 ciosy, ale polecam stosować 2 bloki

- Demoniczny szkielet wojownik - Tak samo jak w punkcie wyżej, ale stosuj tylko 1 blok - nigdy nie wykonuje on 4 ciosów, max 2.

- szkielet mag- postaraj się przysunąć jak najbliżej niego - jeśli odległość będzie minimalna, jego czary nie zadadzą obrażeń. Wiesz co robić dalej


Orkowie

- Wszyscy orkowie walczący w zwarciu - Są 2 wyjścia. Jedno to zaciągnięcie orka do wody tak, aby on pływał, a żebyś ty stał na brzegu. możesz wtedy bezpiecznie klepać delikwenta . 2 wyjście to podjęcie walki. Staraj sięgrać defensywnie, ale większość algorytmów sam muszisz wyłapać, bo nie wiem, jak to wytłumaczyć. Gdy ork Cię okrąża, zawsze staraj sięgo uderzyć. Zawsze maksymalnie wykonuje 4 ciosy. Może on wykonać pojedyńczy cios - wystarczy blok i odpowiedź. Może wykonać 2 ciosy z przerwą, staraj się nie blokować na chama, tylko wyczekać moment na blok. Wtedy odpowiedz. Gdy wykonuje 4 ciosy, staraj się blokować 2 ciosy na 1 blok lub odsuń się i daj mu skończyć sekwencję, po czym atakuj.

- Ork Szaman - unikaj czarów i bij go ile sił.

- Ork kusznik - unikaj bełtów krokiem w bok, po czym postępuj tak jak z walczącym w zwarciu. Kusznicy są bardzo mało wytrzymali.


I na koniec najtrudniejszy, ultymatywny, końcowy, zajawkowy przeciwnik:

-Chrząszcz - Bij go jak chcesz, i tak wygrasz[/color]


Jeśli miałbyś jakieś pytania, jeśli zapomniałbym o jakimś mobku, napisz, a ja postaram się odpowiedzieć. Oczywiście, to tylko mój styl walki, ale w moich rękach działa on za każdym razem i rzadko kiedy przegrywam z przeciwnikiem. Na koniec dodam tylko: ZAPISYWANIE W TRAKCIE WALKI NIE BOLI!

Offline

 

#2 2014-09-27 00:44:14

xC4NNABISx

Włóczęga

Zarejestrowany: 2014-09-19
Posty: 25
Punktów :   

Re: Poradnik walki w zwarciu

Postarałes sie, ale dla mnie ten poradnik jest bez sensu ... opisałes tylko sposoby zabijania bronią jednoręczną/dwuręczną. W returningu np. straznikiem swiatynnym od 2 rozdziału masz każdego na 1-2hity z "głosu strażnika" w tym BOSSÓW ( pewnie nekro, guru, MO i MW też maja takie skille), ja jestem w jarkendarze i składam orków, szkieletów wojowników, pełzaczów wojowników itp itd na hita, trolla na 2
" krwiopijcy - cofanie się i bug z krokiem w przód resetujący animację ataku - nic szczególnego" po chuj bugować? po chuj bawić sie z krwiopijca z bliska. jak z kuszy/łuku pada na hita i nie trzeba do niego podchodzić?
"-Golemy - przyciśnij go do ściany i lewo -prawo itd." tutaj możesz dodać że łatwiej zabić golemy z broni obuchowej, tak samo przy innych mobach że np. łatwiej zabić je z łuku/kuszy ...
Mógłbys zrobić filmik do każdego moba, ten poradnik jest raczej dla strażnika/najemnika, bo o wiele łatwiej wszystkie moby zabijać magią

Ostatnio edytowany przez xC4NNABISx (2014-09-27 00:45:49)

Offline

 

#3 2014-09-27 22:07:14

 VanDerDecken

Myśliwy

Call me!
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Zarejestrowany: 2014-09-19
Posty: 65
Punktów :   

Re: Poradnik walki w zwarciu

Cóż. Jeśli ty nie skorzystałeś z tego poradnik to trudno, ale nie zapominaj ze to poradnik dla tych ktorzy nie maja glosu straznika ktory moim zdaniem jest troche przesadzony. Fakt, bardzo sie tu postaralem, ale jak np. Pokonasz Raboglava na poczatkach gry? Wlasnie do takich ciezkich sytuacji stworzylem ten poradnik. Ja na przyklad wybilem w 2 rozdziale cala GD nekromantą samym kostturem i wychodzilem majac 34 lv co prawda zajelo mi to 10h+, ale za to potem radzilem sobie w 90% magią. Rozumiem, to tylko twoja opinia, ale jesli chocby jednemu graczowi caly poradnik by sie przydal to bede zadowolony

Offline

 

#4 2014-09-27 23:22:18

xC4NNABISx

Włóczęga

Zarejestrowany: 2014-09-19
Posty: 25
Punktów :   

Re: Poradnik walki w zwarciu

Ja cały jarkendar rozjebałem z głosu strażnika, no może swiatynie adanosa z broni bo nikt nie miał rdestów ani potków na mane xD

Offline

 

#5 2014-09-29 17:52:43

amigodiamantes

Wojownik

Zarejestrowany: 2014-07-04
Posty: 177
Punktów :   14 

Re: Poradnik walki w zwarciu

głos strażnika fajna sprawa widzę:)

co do orków: nieźle jest nazbierać sobie ich trochę (wymagane min 220 def) tak ze 30 sztuk, cofać się i zaatakować na 3 szybkie ciosy (polecam gorąco jednoręczną, atak lewo - przód - prawo to najszybszy możliwy atak jak się poćwiczy, samo lewo-prawo to dla lowów i nie jest tak szybkie:) w porównaniu 2h którą zdążymy tylko 1 machnąć i dopiero być w połowie robienia 2 ciosu gdy jednoręczną siądą 3 pełne ciosy to jest kosmiczna różnica)


fajnie tak jest się cofać i bić orków (da się to nawet i na trudnym byle nie było kuszników) bo podczas cofania jest autodefensywa więc jak nie dopuścimy aby zaszli nas od tyłu (co nie powinno się zdarzyć jak się cały czas cofamy) to niespecjalnie nam wiele zrobią. czekamy aż jeden z nich za bardzo wyskoczy przed szereg i dziergamy go tymi szybkimi 3 machnięciami, tylko wtedy jak puszczamy szybką składankę tych 3 ciosów to może któremuś się uda dobrze nacelować i nas drasnąć (dlatego 220 obrony to rozsądne minimum jak w ekipie jest pół na pół z elitami wojaków) , ale reszta na boki się rozpierzcha. a my znowu parę kroków w tył:)
to jest dobre bo po zabiciu wszystkich ma się taki sznureczek wrogów i łatwo serca orków sobie pozbierać i żadnego nie ominiemy

zębacze - u mnie cofanie się przed potworami nie wychodzi specjalnie za wspaniale. a już przy jaszczurach to pewnie na serio trzeba być prosem żeby to zastosować:) 1 krok do tyłu to czasami za mało i dalej nas potworek dostanie "(np taki zębacz, ognisty jaszczur , cieniostwór czy topielec), a czasami 2 kroki to za dużo i już potworek zamiast zwykłego ataku zaczyna puszczać atak z biegu który trafia prawie zawsze...

osobiście mam inną taktykę w zależności od zwierza:

wilki i wilkopodobne to standardowo bok - cios -bok -cios, to jest najskuteczniejsze przy odrobinie wprawy i wychodzi w 95%.oczywiście to do czasu aż ma się obronę która neutralizuje ataki owych zwierzaków do zera praktycznie.
zębacze - czekam aż ten zaczyna się szykować do ataku i wtedy cios do przodu (banalne ale najskuteczniejsze, tylko trzeba patrzeć na zwierza).

z jaszczurami - o dziwne mam taką technikę jak ty z goblinami chyba- bardzo spokojne ciosy kombinacyjne do przodu (na 30-59% 1h najlepiej sie sprawdza, przy mistrzu trochę gorzej bo postać nie idzie tak cały czas do przodu), faktycznie prędkość podobna do tykania wskazówki sekundowej. w każdym razie do momentu aż do ściany go przyblokujemy wtedy włączamy ekspres 3 najszybszych ciosów i łączymy je w comba:) (lewo-przód-prawo-lewo-przód-prawo). przy umiejętnym operowaniu nawet raz nie dostaniemy i teoretycznie z 5 lvlem można i ogniste jaszczury wybijać ale to wymaga cierpliwości wędkarza i precyzji jubilera:)

topielce są trudne. oczywiście podobnie jak zębacze technika ale o ile na zwykłe sprawdza sie nawet dobrze to na bossa topielców to nie działa nie wiem czemu. dłuższy zasięg rąk ma i szybsze ataki, na takie coś nie ma recepty
krok w tył przy topielcach jest kompletnie lipny bo jak dostanie ,,szału" to nie ma kiedy przejść do kontrataku tylko trzeba się cały czas cofać aż pewnie w końcu trafimy na ścianę za plecami

krwiopijca - niby łuk, ok ale na trudnym poziomie łuk nic mu wiele nie robi bo nie ma lp żeby w łuk pakować niezależnie od tego kim grasz. tutaj warto z szarży pociągnąć 1 cios, a potem czekać aż się będzie zbierał do ataku i wyprzedzić go 1 ciosem w przód i powtarzamy operację czekania i wyprzedzenia ataku do skutku

co do czarów magów - fakt są mocne, ale przy głosie widzę wyglądają wciąż słabo. ale jednak dużo szybciej sobie radzą niż broń (przynajmniej na trudnym). szczególnie MO dają radę ze względu na podpalenie, ale ma problem z maną, magus wody też. Z tego co wiem tylko nekromanta ma możliwość nieograniczonych zasobów many sobie stworzyć a to przy magu jest najistotniejsze.

Ostatnio edytowany przez amigodiamantes (2014-09-29 17:58:13)

Offline

 

#6 2014-09-30 19:20:00

 VanDerDecken

Myśliwy

Call me!
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Zarejestrowany: 2014-09-19
Posty: 65
Punktów :   

Re: Poradnik walki w zwarciu

Co do tych uników topielców - rytm wskazówki sekundowej, tak jak do cieniostworów, nie powinien cię drasnąć

Offline

 

#7 2014-10-03 17:31:31

amigodiamantes

Wojownik

Zarejestrowany: 2014-07-04
Posty: 177
Punktów :   14 

Re: Poradnik walki w zwarciu

no  zwykły - tak ale ten boss to zupełnie inna bajka:)

Offline

 

#8 2014-10-03 19:25:27

 Pawlak .

Wyrwę wam języki i wytrę se nimi dupe

10226869
Skąd: BWA
Zarejestrowany: 2014-01-03
Posty: 342
Punktów :   21 
Gildia: Nekromanta
Ulubiona Broń: Wrzask Berserkera

Re: Poradnik walki w zwarciu

Moim zdaniem poradnik zbędny, bo w grze Falk jaśniej tłumaczy jak walczyć z każdym potworem .
No ale + za chęci, może komuś się przyda

Ostatnio edytowany przez SheerGhar (2014-10-03 19:26:12)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wszif.pun.pl www.rayman.pun.pl www.majowie.pun.pl www.simr201019.pun.pl www.naszaf.pun.pl