#1 2016-03-21 19:01:16

TxXonek

Włóczęga

Zarejestrowany: 2015-01-25
Posty: 23
Punktów :   

Pytania Początkującego

Witam, jako że jestem wielkim fanem gothica. Ta modyfikacja daje mi możliwość poznania na nowo tej wspaniałej części gry. Jako że w Gothica 2NK grałem dużo(ogarniam podstawy jakby co)a Returning ReBalance 2.1  też trochę tylko że rok temu i nic nie pamiętam co gdzie jak z misjami Dlatego postanowiłem zagrać od początku.
I na wstępie mam kilka pytań:

Czy moja wersja Gothic ReBalance 2.1 jest aktualna (pobrana w 2015 roku)?

1. 1h czy 2h?
(chodzi mi pod względem nowych broni. W czystym gothicu zawsze wolałem 2H, tylko nie wiem czy tutaj coś stracę wybierając tą broń bo może jest więcej pro elo 1h broni niż 2h)

2. Można rozwinąć na początku 1h by potem się przerzucić na 2H czy zwykła strata czasu?
3. Pakować w coś na początku w Zręke? (bo nwm czy sie przyda) czy z samych tabliczek itd dam rade
4. Akrobatykę da rade wyrobić bez 60 zręczności?
5. Dużo stracę wybierając Najemnika niż Strażnika Świątynnego?
6. U którego Mistrza zostać Czeladnikiem i dlaczego i jakie bonusy dają (biorąc pod uwagę że będe najemnikiem lub s.świątynnym)
7. Gdzie kupie/znajde pręty (pamiętam że kupiłem u briana harada i jeszcze benetta i na targu chyba i  potem nie było już nigdzie )
8. Czego się wyuczyć z trofeów obowiązkowo żeby zysk był (wiem że skóry napewno)
9. Co zrobić żebym mógł sie nauczyć mikstur dodających punkty hp many zręczność i siłę
10. Czy Wojownikiem jest możliwość nauki kręgów czy coś? (bo wiem że bez magii to ciężko)
11. Do ilu % jechać z bronią do +5 za 15 czy 20PN
12. Czy zręka coś daje do strzelania z kuszy?



Proszę o pomoc z góry dziękuje. Odpowiedzi będe nagradzał + (jeśli sie da jakoś)



Edit@ Troche głupie pytanie Nie mogę znaleźć ikony odpalającej Returninga wie ktoś gdzie może być?

Offline

 

#2 2016-03-21 19:38:01

 ShowoD

Śmierć jest niczym wiatr. Zawsze u mego boku.

Zarejestrowany: 2016-02-28
Posty: 64
Punktów :   
Gildia: Strażnik Świątynny

Re: Pytania Początkującego

1. ja wybrałem 1h bo szybsza w tym dodatku jest trochę walki z szkieletami które sa lepsze niż w podstawce i moim zdaniem lepiej się walczy z nimi 1h ale jak kto uważa
2. nie jak już idziesz 1 h to 1h strata PN
3. w zręczność nie opłaca się w pierwszym etapie (1 rozdziału) można zdobyć 3 flachy zręki (+9) i hełm (+25)
4. akrobatyki uczy buster ale od ilu nie pamiętam
5. to zależy jaki poziom trudności jeśli rzeźnik to strażnik świątynny bo inną klasą w zwarciu nie dasz rady bo strażnicy mają dobre runy
6. U harada +5 siły
7.  w 1 rozdziale pomocnik harada orlan joru mateo
8. pazury skrzydła (ogólnie wszystko ale z tego kasa jest)
9. miksturek uczy sagita
10. trzeba wykonać misje u gallaha uczy do 3 kręgu
11. do 10PN/15PN zależy czy ci potrzebne i jak z tego korzystasz ale lepiej 15PN
12. tak zręka daje obr+ na dystans a siła w zwarciu


Offline

 

#3 2016-03-21 20:16:28

TxXonek

Włóczęga

Zarejestrowany: 2015-01-25
Posty: 23
Punktów :   

Re: Pytania Początkującego

Okej Dzięki leci +

Tylko nadal nie moge ikony Returninga znależć.. przez co gry nie odpale (chyba kiedyś usunąłem)
Wie ktoś może jak uruchomić

Offline

 

#4 2016-03-22 00:22:41

amigodiamantes

Wojownik

Zarejestrowany: 2014-07-04
Posty: 177
Punktów :   14 

Re: Pytania Początkującego

Show napisał ogólnie co i jak, ale ja chciałbym też jednak niektóre chociaż punkty rozwinąć jeśli można:) Okazać się może że te rozwinięcia mogą być dość istotne...


1. i 2.
Moim zdaniem returning prezentuje więcej ciekawych broni 1h (a już na pewno w pierwszej fazie rozgrywki, tj. do 3 rozdziału).
Oczywiście MOGĘ być stronniczy, bo 2h grałem tylko raz, więc może jakoś tak nie dostrzegłem jakiejś fajnej i prostej ,,drogi" od miecza do miecza w 2h, w 1h w ciemno mogę polecić drogę:
nóż na wilki -> wilczy kieł -> miecz blizny -> nomad/koczownik -> krzyż przeznaczenia -> nocny łowca -> gniew demona -> miecz z czarnej rudy -> gniew stwórcy 1h.

JEDNAK
jestem w stanie zrozumieć fanów 2h, bo wizualnie też lubię miecz nosić na plecach. I choć to nie Mroczne Tajemnice (gdzie 2h było więcej i naprawdę pro w porównaniu z 1h), to jednak od 3/4 rozdziału, gdzie dla 1h rozgrywka się zacina na 215dmg - gniewie demona i stoi tak aż do 7 rozdziału, można znaleźć już naprawdę dobre dwuręczniaki. (sam Uriziel warty zainteresowania, z 300 dmg)

Jednak ująć można to tak: jeśli nie zamierzasz grać na rzeźniku czy trudnym poziomie, to punkty i na 1h, i na 2h znajdą się spokojnie, więc bez problemu można na początku bić się jednoręcznymi, a potem przerzucić się na dwuręczne.
Na poziomie trudnym myślę że też da się to zrobić, ale trzeba by być dość na bieżąco z returnem, wiedzieć gdzie co leży, gdzie jakie tabliczki, miksturki, roślinki, bonusy etc., co w twoim przypadku widzę nie byłoby łatwe po takiej przerwie.
Pamiętać trzeba również o tym, że bronie 2h wymagają dużo wytrzymałości podczas używania, przynajmniej 2x więcej niż 1h. Ze względu na mocniejsze tworki na trudnych poziomach, nie polecam tam 2h, bo będzie po prostu dużo trudniej niż jednorękami. Sam 1,2-1,5 raza lepszy dmg miecza nie rekompensuje mniejszej szybkości, oraz większego zapotrzebowania na wytrzymałość. Zasięg między 90 z 1h a 100-120 z 2h też większej różnicy w walce nie robi.


3.
Wszystko zależy od poziomu trudności jaki obierzesz. Gdy grasz na łatwym - spokojnie kilka poziomów na zręczność dać można na samym początku, bo i tak 1 rozdział skończysz na mniej więcej 20 poziomie (gdzie na rzeźniku 8-10).
Więc nie będę pisał że NIE, bo ci zabraknie - bo napisze jakiś inny gracz że na 1 rozdziale już zrobił misje złodziei, spokojnie ubija mieczem 1h zębacze w khorinis, z łuku dźga trolle, toporem na hit kładzie pełzacze, a kuszą pakuje w chrząszcze. I co najciekawsze - może mieć rację:) Wszystko zależy tylko i wyłącznie od wybranego poziomu trudności rozgrywki.
Jedyne co moim zdaniem pod wojownika jest niezbędne na 1 rozdział: to 5-7 poziomów w siłę, ze 2 w bicie miecza, mikstura siły oraz skóry. To jest niezbędne minimum z którym da się grać. Jeśli masz więcej PN ze względu na wybraną trudność gry - możesz sobie rozwinąć dodatkowo zrękę, łuk, % miecza albo cokolwiek innego i spokojnie dasz radę.

5.
Najemnik to bardzo dobra postać. Jako jedyny może założyć hełm łowcy smoków, dający najwięcej def ze wszystkich dostępnych hełmów, i dodatkowo +15 czy 25 do siły. Ma również najlepszą zbroję ze wszystkich gildii, jeśli chodzi o obronę przed bronią i strzałami (o 80 def lepsza od paladyna, i jakieś 40 od strażnika świątynnego), co jest najbardziej pożądanym współczynnikiem obrony (najlepsze potworki robią nam szkody z miecza właśnie - szkielety + jaszczuroczłeki, lub z kusz - orkowie- kusznicy lub paladyni z kuszami na etlu jak dla mnie są naprawdę nieźli).

Poza tym średnia najemnika x5 jest osiągalna przed jankendarem, więc jeśli znajdziesz wystarczająco komponentów - to najemnik ma na grzbiecie najlepszy def w jankendarze (sama zbroja to 110 obrony, z bonusami da się nawet i 140 zrobić bez problemu), co w porównaniu do x5 strażnika mającej 70 czy 80 obrony, lub 45 obrony strażnika świątynnego  (który przekuć ją może dopiero w górniczej dolinie) to jest kosmiczna różnica. Pozostali wojownicy są po prostu zmuszeni zdjąć swoje zbroje i kuć na x5 pancerz wodnego kręgu pod 90 obrony.
Dodatkiem o którym warto pamiętać - to bonus z magicznego ostrza na smoki  +10% do broni. To ważne, daje nam możliwość boostowania się tabliczkami już przy 45% broni, a i tak wyjdziemy na 90+% tak jak inne gildie. Co jest ważne - w 5 rozdziale miecz łowcy smoków (jeśli jednoręczny) jest najlepszą jednoręką na 5 i 6 rozdział jaka jest realnie dostępna w grze (300 dmg). Są oczywiście lepsze, po 400 i więcej, jednak tylko jako ciekawostki (600 siły...) bez możliwości praktycznego użycia podczas gry.
Strażnik świątynny ma jakiś badziew, że lepiej opłaca się po prostu mieć założony gniew demona, o 85 pkt słabszy (choć trzeba przyznać - darmowy. Najemnik za 300 dmg i 10% do miecza jednak płaci trochę pn). Paladyn dostaje gniew innosa, ale z tego co pamiętam - słabszy, choć z drugiej strony wymagał tylko 200, a nie jak ostrze na smoki - 300 siły.

SS jedynym, choć nie ukrywam - ważnym bonusem, jest runa głos strażnika. Na rzeźniku bez niej chyba nie wyobrażam sobie gry.

6. i 7.
Harad. 2 poziomy w kowalstwo, i z prętów robisz taki hajs, że na 80% rzeczy potrzebnych ci wystarczy. no a poza tym 5 siła, dla wojaka to konkret. Nie przeszkadza to w nauce mikstury siły u Constantino - robisz misję igaraza, uczysz się 1 lvl miksturki leczenia, i już constantino może wyjawić tajniki tworzenia mikstury siły.
Polecam również naukę ostrzenia. im trudniejszy rozdział tym bardziej polecam - idzie z tego masa expa, z zardzewiałych mieczy/toporów które dropią masowo z goblinów, zamiast 1 złota - mamy w sprzedaży 80, 90 za jedno... Rada: nigdy nie ostrzyć ostrza! zawsze mieć 1 ostrze w ekwipunku, inaczej nie podejdziemy do osełki pomimo iż mamy w ekwipunku zardzewiałe żelaztwo)

Pręty respią się po kilka sztuk u kupców co rozdział.
Duże ilości (czyt. ok. 20+) ma: hakon 2 rozdział, orlan 1/2 rozdział, fisk 2 rozdział (jankendar), daron(górnicza dolina) 5 rozdział, huno(jankendar) 2 rozdział, po wcześniejszym queście ,,stal huno".
Stary obóz bractwa w dawnej kuźni też było trochę prętów w jednej ze skrzyń.
Reszta , w ilości 1-5 to skupowane po kilka sztuk od reszty handlarzy, trochę  ze skrzynek itp.

8.
Spokojnie, nauczysz się u myśliwych wszystkiego na pewno, pytanie tylko kiedy:)
jak łatwe poziomy trudności, to nawet w 1 rozdziale. Jak trudniejsze - to na poczatku umiejki tylko te najważniejsza (skóry), potem te średnio ważne (skóry gadów, kły, pazury, żuwaczki), a następnie te najmniej ważne (język ognistego jaszczura, kieł trolla, róg cieniostwora, płytki pełzacza). Czemu mniej ważne? bo i tak z tymi potworkami z hurtowym ubijaniem do 3 rozdziału poczekasz, więc w 1-2 rozdziale nie ma z tym spiny:)

9. Misja igaraza z czarem ,,niepamięć", oraz naukau niego jakiegokolwiek potka otwiera ci drzwi do wszystkich alchemików, i ich specjalnych mikstur (Saggita, Constantino)

10.
Zależy od wersji patcha jaki masz. Na 1.3.2 nie da się (wyjątek: ss który ma dobre czary nie wymagające kręgów magii, i paladyn - czary lipne nie wymagające kręgów magii). Na wcześniejszych - jak napisał ShowD, do 3 kręku uczy Gallahad, jeśli wykonamy dla niego misje i jako nagrodę wybierzemy naukę czarów. Jednak - nie uczy on nas w zasadzie niczego pożytecznego poza zniszczeniem ożywieńca. O czarach nekromanty, guru, maga ognia czy wody zapomnij.

Jeżeli poziom nie rzeźnik - spokojnie samym mieczem ogarniesz, jeśli tylko będziesz dobrze szukał smoczych korzeni i mikstur siły. z takich znajdek spokojnie 200+ siły wpada, trzeba tylko dobrze szukać.

11.
Zależy od poziomu trudności. Na b.łatwym-normalnym polecam do 59% się uczyć (najemnik 49% ze względu na późniejszy miecz łowcy). Po tabliczkach będzie max 100%, więc żadnych niespodzianek w trakcie walki. Na trudnym/rzeźniku max jakieś 49% (szybciej nauka drożeje i mamy mniej pkt nauki). Tabliczki dorzucają lekko 20-30%, książki ok 10%. Dodatkowo podczas rozgrywki spokojnie w trakcie walk +10% miecza nam przybędzie.
Jednoręczni najemnicy w ogóle mogą pojechać po bandzie i wystarczy na dobrą sprawę tylko tyle ile 1pn za 1 % broni sie da. Resztę załatwi 10% bonusu z miecza, pierścień Morgana, wspomniane bonusy z walk i tabliczki + książki:)

12:
zręka daje + przy łuku. W returningu do dmg kuszy brana jest pod uwagę siła (w returningu 2.0 to zmienili, no ale to już inna bajka).

Ostatnio edytowany przez amigodiamantes (2016-03-22 14:10:25)

Offline

 

#5 2016-03-22 11:21:10

TxXonek

Włóczęga

Zarejestrowany: 2015-01-25
Posty: 23
Punktów :   

Re: Pytania Początkującego

Dzięki wielkie za pomoc oczywiście leci + dla ciebie

Ogólnie rzecz biorąc to poprzednio grałem na Normalnym i na początku było ciężko (only 2h na początku to nie najlepszy pomysł) Przez co Nie wiem czy nie postawić sobie wyzwania i przejść zamiast na Normalu to na trudnym (niby 1poziom wyżej ale czy dużo trudniejszy?)

Teraz mam plan że zacznę grę wbije na te 30-40% 1h żeby weterana mieć , reszta w siłe obowiązkowo i inne umiejetności, trochę w zręke (do 30) no i oczywiścię języki budow.
Do harada pójde jak najpóźniej będe żebym bonus do siły na początku nie wykorzystał a to tylko by była strata. Będe grał najemnikiem , i myśle że gdzieś po Jakendarze przerzucić się na 2h

Tylko teraz tak , Returning najwidoczniej sie zrypał i robie reinstall tylko nie wiem którego patcha zainstalować 1.3.2 czy ten najnowszy 1.3.3 (nie chodzi który łatwiejszy czy coś, nie wiem który wybrać pod względem optymalizacji błedów zmian itd.)

A i jak to będzie wyglądało ze szponkiem Beliara bo wbijać 2h mam zamiar po wyjściu z Jakendaru najszybciej a w trakcie walki z krukiem obstawiam że mieć będe więcej % na jednoręcznej. A Szpon Beliara z tego co pamiętam to dostaniemy go 1h lub 2h jak mamy więcej % z danych broni, a wolałbym Szpon Dwuręczny Jak to zrobić?

i pytanie jeszcze takie małe czy w 1 rozdziale wszystkie pręty mogę przeznaczać na robienie mieczy na sell? czy zostawić trochę (bo nwm czy na ulepszanie zbroi najemnika wystarczy)

Offline

 

#6 2016-03-22 14:43:18

amigodiamantes

Wojownik

Zarejestrowany: 2014-07-04
Posty: 177
Punktów :   14 

Re: Pytania Początkującego

ze szponem to ja widz wyjście proste: nie modlić się do czasu, aż będziemy mieć więcej w 2h.

Na trudnym NIE POLECAM tej zręczności (no bądźmy szczerzy - na co ci ona tak naprawdę? ani na kradzież, bo za mało, ani na łuk, bo też za mało. Robisz 30 zręki i w żaden sposób jej nie wykorzystujesz na razie), bo stracisz 2 levele które już naprawdę ciężko się tam nabija. To, że na początku masz ze 30 pkt niewykorystanych czy coś, i uważasz że możesz sobie na zrękę pozwolić - nie łudź się. Wszystko ci pójdzie szybko i to na ważne rzeczy, bo wyżej jak 14 poziom do jankendaru na pewno nie wejdziesz.
Zamiast tego polecałbym raczej na kowalstwo (siano) albo na % broni (łatwiejsze bicie potworków). Skoro chcesz później dwuręczną śmigać, to broń z nauki na 34%, a potem tabliczki, a w jankendarze pierścień. Dzięki temu ze stratą 26 pkt będziesz miał 60% w 1h, to jest całkiem dobra opcja do 3 rozdziału spokojnie

Ostatnio edytowany przez amigodiamantes (2016-03-22 14:47:08)

Offline

 

#7 2016-03-22 16:00:53

TxXonek

Włóczęga

Zarejestrowany: 2015-01-25
Posty: 23
Punktów :   

Re: Pytania Początkującego

Rozumiem, czyli na hardzie nie opłaca się bić w zręczność. Czyli bez zręki nawet nie uczyć się kradzieży kieszonkowej  chyba że jest jakoś potrzebna bo jeśli jest to chyba zostane na normalu.


Na łatwym poziomie napisałeś mi że kilka poziomów można dać w tą zręke ale że chce sobie dać poziom Hard ( nie pakując w zręczność i jeśli k.kiesz. nie jest potrzebna)
Ale jeśli ta kradzież będzie potrzebna to ile na zręke przeznaczyć PN? (wtedy gram na normalu jak jest k.kiesz potrzebna)

I czy duża jest różnica trudności między Normal a Hard?

Pozdrawiam Serdecznie

Offline

 

#8 2016-03-23 09:05:10

 ShowoD

Śmierć jest niczym wiatr. Zawsze u mego boku.

Zarejestrowany: 2016-02-28
Posty: 64
Punktów :   
Gildia: Strażnik Świątynny

Re: Pytania Początkującego

wiesz zręczność potrzebna jest do założenia kuszy czy łuku ale da się to obejść ja gram na rzeźniku teraz i mam powyżej 40 zręki a nic nie pakowałem jak? mam hełm łucznika który daje 25 zręki da sie go łatwo zdobyć wystarczy bujnąć głową i 3 miksturki zręki (jedna jest na półce skalnej za farmą sekoba tam gdzie bandyci, w kufrze mistrzów u złodziei, a trzeciego kurcze nie pamiętam ale mi się przypomni ...). z około 40 zręki sobie nie pokradniesz kradzieżą kiesz ale spokojnie starcza na otwieranie zamków na poziomach trudności wyżej niż normal nie opłaca się dawać w zręczność

między normal a hard jest różnica ale nie w trudności zabijania lecz expienia zdecydowanie mniej expa jest ja na rzeźniku po wybiciu khorinis mam 13 poziom wszystkie misje jakie mogłem więcej sie po prostu  nie da mój młodszy brat gra na b. łatwym i jeszcze wszystkiego nie zrobił a ma 18...

Offline

 

#9 2016-03-24 00:07:26

TxXonek

Włóczęga

Zarejestrowany: 2015-01-25
Posty: 23
Punktów :   

Re: Pytania Początkującego

Okej dzięki wielkie

Czyli nie muszę czekać z wbijaniem miksturkami i tablicami zręki? to co znajde to odrazu mogę w nią wbijać?

Offline

 

#10 2016-03-24 10:33:53

 ShowoD

Śmierć jest niczym wiatr. Zawsze u mego boku.

Zarejestrowany: 2016-02-28
Posty: 64
Punktów :   
Gildia: Strażnik Świątynny

Re: Pytania Początkującego

na poziomach trudności wyżej niż normal tak ale na normalu możesz dać jak chcesz z 1/2 lvl w zręke

Offline

 

#11 2016-03-25 20:51:48

amigodiamantes

Wojownik

Zarejestrowany: 2014-07-04
Posty: 177
Punktów :   14 

Re: Pytania Początkującego

zręką zainteresować się pozecam gdzieś koło 3/4 rozdziału, jak już będziemy po naukach siły, miecza i (jeśli ss) czarów strażnika.
W 4 rozdziale pkt pakujesz sobie legalnie w zrękę, potem boostujesz miksturkami, tabliczkami itp i na lajcie 150 zręki. Przy takim czymś jak się nauczysz k.kiesz to już możesz okradać wszystko i wszystkich z dużą dozą prawdopodobieństwa na sukces:) kasa i xp wtedy wpadają krociami, które na kuszę można następnie wydać...
na 1-2 rozdział rozwijaj sobie miecznika i nie interesuj się niczym innym. Potem czary wspomagające (zniszczenie ożywieńca i głos), a potem można spokojnie zrękę podkręcić i misje pozamykać

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.sesyje.pun.pl www.serwery-jailbreak.pun.pl www.diks91.pun.pl www.pomorskieforumslubne.pun.pl www.naruto-polskieforum.pun.pl