Porady do modyfikacji TheReturning
Po rozmowie z Vatrasem musisz i¶æ do Xardasa zagadaæ o tym ¿eby Ciê uczy³. Bêdzie potrzebowa³ kilka dni do namys³u. O ile dorze pamiêtam ja poszed³em do niego po ok 3-5 dniach
Ja mam za to inne pytanie: Jak farmiæ karmê dla Beliara do czarów przywo³ania nie trac±c na tym karmy u Innosa (zadanie choæby z Gomezem)?
Ostatnio edytowany przez Mejdej (2014-01-09 20:46:44)
Offline
Ok, dziêki wielkie.
A co do klucza do biblioteki magów ognia - je¶li nie macie umiejêtno¶ci kradzie¿y kieszonkowej mo¿na wykorzystaæ buga z zaklêciami przemiany. U¿yjcie zwoju z zaklêciem (najlepiej chrz±szcza, nikt was nie zaatakuje) ustawcie siê pod drzwiami biblioteki i odmieñcie siê, a bohater automatycznie przeskoczy przez drzwi. Droga powrotna identyczna wiêc potrzebne s± 2 zwoje.
Bug dzia³a te¿ na inne zamkniête drzwi/kraty itp.
Offline
Zbanowany
Mam ogromny problem... jestem nekromant± i mam wyuczone wszystko.. demonologiê na najwy¿sze nawet, i nie widnieje mi opcja nauczenia tworzenie demona... by³em u Kreola i kupi³em od niego ksi±¿kê ... mam ju¿ 4 rozdzia³ kr±g 4 i nie mogê siê nauczyæ tworzenia demonów.... czy to siê robi w jaki¶ inny sposób czy co?......POMOOOCYYYYY!
Offline
Aby zabiæ golema cienia podchodzimy do niego i rzucamy zaklêcie ¶wiat³a (nie na niego tylko na siebie oczywi¶cie ) i powinien siê rozpa¶æ
Edit: Przy rzucaniu zaklêcia mo¿e nas oczywi¶cie lekko poturbowaæ
Ostatnio edytowany przez kujon333 (2014-02-21 13:07:07)
Offline
Pocz±tkuj±cy
Cze¶æ jestem pocz±tkuj±cy returningu i chcia³bym siê zapytaæ. Czy je¶li wzi±³em opaskê nowicjusza od lestera na pocz±tku to czy wtedy nie bêde móg³ zostaæ nekromant±? Je¶li kto¶ zna odpowied¼ proszê o pomoc
Offline
Pocz±tkuj±cy
Dziêki
Offline
czy bêd±c nowicjuszem mroku jest inna mo¿liwo¶æ na doj¶cie do hagena ni¿ dostanie siê do krêgu wody i otrzymanie polecenia od vatrasa? mam taki problem ¿e jeszcze nie jestem nekromant± i misje w khorinis siê skoñczy³y i nie mam za bardzo jak expiæ postaæ by zebraæ te 40 int i 100 many, chcê do jarka i¶æ ale muszê zdaæ vatrasowi zadania z zaginionymi i ornamentami i handlarzem bandytów. zadania zda³em ale vatras nie chce mi daæ listu polecaj±cego do saturasa który jest niezbêdny by dostaæ z³o¿ony pier¶cieñ/ornament i otworzyæ portal bo ka¿e mi wpierw pogadaæ z hagenem ale mnie nie wpuszczaj± do niego. widzia³em ¿e ludzie pisali ¿e mieli podobne problemy ale nigdzie nie ma konkretnej odpowiedzi(ja przynajmniej nie znalaz³em i google te¿...) mo¿e kto¶ kto gra³ necruskiem to wie jak dostaæ siê do hagena i dostaæ list vatrasa? potrzebujê do necro w zasadzie jednego/dwu poziomów ale nie mam za bardzo jak je wbiæ bo to idzie strasznie powoli bo gram na rze¼niku. to ¿e nie mogê siê jeszcze dostaæ do hagena po wykonaniu zadañ zaginieni... ornamenty i handlarz broni±,,, to jaki¶ bug czy tak ma byæ?
gram na rebalance 2.1 patchowana patchem pl v1.2
Ostatnio edytowany przez pajak (2014-05-23 19:59:03)
Offline
http://www.thereturning.pun.pl/viewtopi … 1544#p1544 tu masz drobne wskazówki
Tak to jest jak siê gra na Rze¼niku .
Offline
No dobrze, tylko w tych wszystkich poradnikach nie ma napisane "jak byk" ¿e aby siê dostaæ do jarkendaru trzeba zostaæ ju¿ tym nekromant±. czy mam rozumieæ ¿e je¿eli zostaniemy ju¿ pe³noprawnym magiem ciemno¶ci/necruskiem a nie tylko nowicjuszem ciemno¶ci to wtedy dopiero odblokuje siê mo¿liwo¶æ wej¶cia do hagena i pogadania z nim?
generalnie to bardzo podoba mi siê gra na rze¼niku masakrycznie d³ugie walki i trzeba kombinowaæ (jak co¶ zabiæ) i nie stosuje siê na tym poziomie mikstur leczniczych tylko uniki
Offline
Tak to czysta analogia, ale jak napisa³em, nie ka¿dy siê tego domy¶li, a to dlatego, ¿e z poradników mo¿na wywnioskowaæ tak¿e, ¿e z hagenem mo¿na porozmawiaæ je¿eli zostali¶my cz³onkiem wodnego krêgu i wykonali¶my wszystkie zadania dla niebieskich - analizuj±c drogê maga wody. A do tego na samym pocz±tku xardas ka¿e nam samemu siê dostaæ do hagena a potem dziêki niemu jako necro dostajemy siê do niego? to taka fabularna niespójno¶æ moim zdaniem.
Ostatnio edytowany przez pajak (2014-05-24 12:40:54)
Offline
Przykro mi to stwierdziæ, ale amigodiamantes jestes graczem: ¿a³osnym i odrobinê g³upim.
Po 1: twoj poradnik gryzie piach, jest najgorszym poradnikiem jaki widzialem w zyciu, po co grasz na trudnym skoro wymaga to od ciebie korzystania z kodów? Wzi±³e¶ pzm. trudnosci, który przekracza twoje zdolno¶ci umys³owe, grasz jak ostatnie smierdz±ce gówno, robiac nie tylko bugiem ogromn± ilosc zrecznosci by kra¶æ, ale równie¿ po to by zabijaæ dzieki niej potwory z ³uku, twoj sposob na grê nie jest "wykorzystaniem paru bugów" tylko ca³kowitym 100% cheaterstwem, nie doszed³ by¶ do niczego, nie by³ bys w stanie zostaæ nekromant± i doj¶æ do 2 rozdzia³u bo jeste¶ zbyt g³upi i ¿a³osny. Wpisz marvin i kliknij F2 otwieraj±c konsolê, na niej masz znak wodny: "nie popieramy cheaterów", powiniene¶ juz wiedziec dlaczego gra Ci siê wywala, ale pewnie ty nie uwa¿asz sie za cheatera tylko uczciwego gracza wykorzystuj±cego kilka niedopatrzeñ...
Po 2: Czeladnikiem u Constantina dalej zostaj± tylko nie potrafi±cy w logiczny sposób my¶leæ idioci, dlatego nie dziwiê siê, ¿e bierzesz go pod uwagê.
Po 3: To nie "sposób" przechodzenia gry, równie dobrze mo¿na sobie kodem od razu wpisac nasze statystyki, czyli to twoje 300 zrecz... Niee ? No taaak przeciez to juz cheaty, a ty nie cheatujesz... Kompletny zjeb... Sposób to ja CI mogê zaprezentowaæ krok po kroku jak nie wykorzystuj±c ¿adnego buga ani marvina przej¶æ grê na trudnym, gdy¿ zrobi³em to 2 razy, ale nie ma sensu ci tego pisaæ, jeste¶ debilem, a twój sposób pisania wie¶niackiego tekstu strasznie mêczy mózg i oczy, wiesz do czego s³u¿y klawisz "alt" ?
Oto ju¿ koniec mojego bólu dupy pozdrawiam. Autorowi poprzedniego posta, do którego siê odnios³em polecam: 1. odinstalowaæ gothica 2. rzuciæ siê pod tira.
Offline
Wojownik
na ¶rednim te¿ da siê grac, nawet ca³kiem jeszcze nie¼le.
na trudnym teraz jeszcze raz gram BEZ U¯YWANIA b³êdów gry... i da siê ale ju¿ widzê ¿e o paru zadaniach to od razu trzeba zapomniec. o broni jednorêcznej i dwurêcznej równie¿.
Gra jest ma³o atrakcyjna, g³ównie ze wzglêdu na to ¿e co i rusz trzeba u¿ywac ¶piworka, nawet po g³upich 2 jaszczurach albo po ka¿dym polnym pe³zaczu (o miksturach many trzeba zapomniec, nie ma pieni±¿ków na takie luksusy). trochê to dra¿ni±ce.
jeszcze raz opiszê kroczek po kroczku, zupe³nie na czysto. najpierw opiszê poziom trudny, nastêpnie ró¿nice miêdzy trudnym a ¶rednim i ³atwym.
pierwsze z czego trzeba zdac sobie sprawê:
1. lp najwa¿niejsze. pieni±¿ki te¿ ale jednak punkty nauki maj± priorytet ewidentnie. co do punkta nauki mi siê uda³o 40 int i 100 many + 5 pn na pierwsz± strza³ê ciemno¶ci. a ju¿ nie by³o szans na czym nabic pn bo wszystko w khorinis mia³em wybite oprócz zêbaczy, cieniostworów i pe³zaczy.
2. zanim zostaniemy nowicjuszem mroku trzeba wszêdzie gdzie siê da pochodzic i poprzyjmowac zadania oraz wykona te które nie wymagaj± wiêkszego nak³adu pieni±¿ków (trzeba siê zorientowac w obozie sekty, u najemników, porozmawia z martinem i poprosi o np u³atwione przyjêcie do stra¿y itp) gdy¿ z zadañ tak naprawdê wchodzi do¶wiadczenie, z potworów ju¿ prawie wcale (doros³y wilk 50 xp, ¶cieerwojad 20 i tak dalej. prawie przez po³owê tego co na poziomach ³atwiejszych)
3.koniecznie zbiera wszystkie mieszki rozrzucone po khorinis inaczej mo¿e byc ma³o zabawnie. jest mnóstwo z³ota w tych mieszkach w sumie, ze 3k to mo¿na z nich na pocz±tku wzi±c spokojnie
4.trzeba ubija wszystko co daje nam dodatkowe punkty nauki. wykorzystuj±c wszelkie mo¿liwe sposoby i nie patrz±c na koszty. niektóre rzeczy uda siê nam nawet z 5 lvlem jak sprytnie ogarniamy. kilka przyk³adów:
krypta u onara -wystarczy w zasadzie 10 many choc jak jest wiêcej to mi³o. koniecznie potrzebujemy 4 zwoje przywo³ywania o¿ywieñców (zuris ma 10, kto¶ jeszcze te¿ posiada - gorax albo igaraz lub lutero, generalnie ko³o 14 sztuk znale¼ mo¿na na pewno) i 3 z nich u¿ywamy na stra¿nikach. zbieramy klucze, bierzemy szczaw i ksi±¿kê które s± w korytarzyku po lewej (int). nastêpnie u¿ywamy zêbatego ziela, otwieramy kuferki i jak tylko we¼miemy altem przedmioty - uciekamy nie zamykajac nawet kufra (alt, alt alt na rzeczy i spacja- wyci±gniêcie broni, nie tracimy czau na zamykanie kuferka). tak opró¿niamy kuferki (w jednym fajny mieczyk mo¿na znale¼, 50 si³y 110 dmg). jak wszystko siê udaje powinni¶my zd±¿y uciec zanim pojawiaja siê szkielety i ogarn± ¿e kto¶ tam by³. podczas opró¿niania ostatniej skrzynki warto nabic do rêki czar zniszczenie o¿ywieñca i skierowac siê ku wyj¶ciu, po drodze zabijajac pana cienia czarem (ma tez 1500 z³ota, piêkny pieni±dz. no i 1 czy 2 lp)
gobliny: ten z bimbrowni vina. aby sie tam dosta potrzebujemy sad³a kretoszczura który znajduje sie na statku paladynów. mo¿na siê tam dosta po d¼wigu i zeskoczy na pok³ad ale nie podchodzi zbyt blisko paladynów bo bêdzie alarm (najlepiej w nocy). nawet jak jest alarm nic sie wiêkszego nie dzieje tylko trzeba umykac przed ¿o³dakami. gdy zdobêdziemy sad³o potrzebujemy oko³o 5 kuli ognia i jednego bardziej konkretnego czaru typu b³yskawica albo ma³a burza ognista. no i standardowo - kula, uciekamy, kula i tak a¿ do momentu a¿ gobblin zacznie siê leczyc (przy oko³o 5-10%hp). jak zaczyna - to jest moment ¿eby u¿yc czaru mocniejszego który zeruje oponenta. wa¿ne bo jest tam te¿ recepta wiêc + int i +lp za goblina
farma onara, jaskinia z goblinami. tam tego mnóstwo jest, przyda siê parê kul ognia, jedna ma³a burza ognista koniecznie , a najlepiej dwie + jaki¶ mocniejszy czar typu b³yskawica lub uderzenie wiatru (tutaj wymagana mana chyba 40). ale na jednej burzy + uderzeniu te¿ siê da to za³atwi tylko potrzeba troszkê szczê¶cia. u¿ywamy zêbate ziele, ¶migamy do jaskini i przebiegamy ko³o wszystkich goblinów i spadamy z tej lokacji jak zrobili¶my to dobrze to wszystkie gobliny pêdz± za nami, u¿ywamy burzy która z podpaleniem od czarów ognia powinna wyzerowac wszystkie gobliny oprócz bossa, który od tego momentu powinien by kasowany analogicznie z mikrobem z gorzelni.
nergal - tam jest ciê¿ko bardzo ale przydaje siê tam te¿ zajrzec. klucz ma pan cienia z krypty ko³o onara. potrzebujemy bodaj¿e 6 - 7 zwojów zniszczenia o¿ywieñca i przydaj± wrodzone umiejêtno¶ci typu ,,kocie ruchy" by unikac strza³ maga-ko¶cieja.
jest tam 3 albo 4 zombie plus szkielet mag. o ile na zombie wystarczy po strzale i nie ma wiêkszego problemu to na maga 2x zwój, wiêc sugerowana mana minimum 20 albo umiejêtnie skrywac sie za drzewami (trzeba te¿ uwa¿a na trolle) po paru wczytywaniach powinno nam siê uda, idziemy do wie¿y, bierzemy ksi±¿kê (int) i czytamy pulpit i od razu wyciagamy miecz lub magiê (by przerwa czytanie natychmiast, inaczej nergal nas rozwali) i uciekamy na bezpieczna odleg³o¶c, odpalamy czar i cieszymy siê z lp (z nergala i 2 z ksi±¿ki).
da sie te¿ wyzerowac topielca rafy ³atwo, 3 kule ognia i burza powinny za³atwi sprawê. z topielcem na wysepce ko³o bustera jest trudniej, generalnie nie poleca³bym bo strasznie du¿o trzeba zaklêc rzucic a tych wiele nie ma.
5. bardzo umiejêtnie rozdawac pn. da siê naprawdê du¿o ich zaoszczêdzic je¿eli tylko wiemy jak to robic. przyk³ady: mana zaczyna by po 2 lp za 1 punkt energii magicznej przy 50 albo 60 many. na potrzeby przyk³adu zak³adam ¿e 50. nigdy nie róbmy tak ¿e po nauce mamy jakie¶ 48-49 many bo mo¿e siê zdarzyc ¿e ,,w terenie" boh nam wbije te 1-2 many i nauka stanie siê dro¿sza. koñczy naukê trzeba minimum na 5 punktów przed tym ,,podro¿eniem". a jak mamy np ze 20 lp - robimy po 1 pkt many ta¿ ¿eby wyl±dowa na 49 i ostatni za 5 pn. dziêki temu mamy 54 many i wszystko po 1 pn. natomiast gdyby¶my bili do 50 za 1 to potem obrazowo do 54 wydaliby¶my o 4 pn wiêcej. to tylko takie obrazowe ale jakby uwzglêdnic to ¿e na wszystkim tak mo¿na ,,zyskiwac" punkty oraz ¿e np na manie, jednorêcznej zrêczno¶ci czy sile tak bêdziemy rozs±dnie wydawac to isê oka¿e ¿e przy 40 poziomie zaoszczêdzimy z 50 pn albo i wiêcej. to jest konkret:)
6. w miarê mo¿liwo¶ci czy¶ci potwory samemu albo zostawic je sobie na pó¼niej. nie ,,wynajmowac" nikogo do pomocy ani nie podprowadzac bestii pod innych npc bo expa bardzo szkoda. i zapisujemy co i rusz:)
droga nekromanty:
wie¿a xardasa, otwieramy kraty, bierzemy zwoje. z 2 piêtra to co w kufrze, zeskakujemy z 2 piêtra na daszek poni¿ej i idziemy w okolice drzewa (mniej wiêcej 1 piêtro, wysoko¶c npc xardas) tam te¿ parê zwojów i mieszek 100 gold.
idziemy do doliny - lester, nie wybijamy wilków je¿eli nie musimy (raz ¿e ciê¿ko a dwa - szkoda skór których na razie nie zdejmiemy) jedyne co konieczne to wilk przy wie¿y xardasa i 2 gobliny. po otrzymaniu od lestera przepaski warto zajrze do jaskini w kotlince (ta ze szczurami) - mieszek.wracamy pod wie¿ê i kierunek khorinis, po drodze wilk i cavalorn. nie rozmawiamy z nim, idziemy w prawo i za pakunkami - zwoje + mieszek.gadamy z cavalornem, mamy nó¿ i idziemy na bandytów. powinien byc ju¿ poziom, mo¿emy wykupic 10% do jednorêcznej
czekamy a¿ cawalorn zniknie (o¿na siê przespac) i otwieramy kuferek. wracamy na drogê do miasta, jest doros³y wilk - ognist± strza³± go. gdy jest przewê¿enie drogi mo¿emy wspi±c sie na t± skarpê po lewej - tablica 3 poziomu do ¿ycia.
farma lobarta, wykonujemy misje, bierzemy 2 mieszki z budnku gospodarczego, standardowo canthar - przepustka, greg - strój rolnika i zamiast wejs do miasta KONIECZNIE idziemy w prawo. biegniemy na ¶lepo tym kana³em pod fosê, wie¿a bandytów - tu zapis - i szukamy miejsc pod wskoczenie do wody. mnie siê uda³o na wysoko¶ci miêdzy latarnia a jaskini± cieniostwora (po drodze mieszek) zeskoczy na pó³kê ni¿ej i stamt±d do morza ju¿ ³atwo by³o.
p³yniemy do khorinis, zawadzaj±c o skipa (misja) .500 exp od laresa.
misje w khorinis - wszystkie dla z³odziei ([przypominam - ko³o rengaru po jego ucieczce na dachu - mieszek) . przynajmniej to co mo¿na zrobi w mie¶cie. moe bez pytania powinien dosta po pysku atak-blok-atak-blok i mamy w sumie 500 exp. alrik te¿ wart tej ceny, system ten sam i troszkê z³ota i exp wpada.
rozmawiamy z vatrasem o gildiach, udajemy ¿e chcemy sie zapisa np do stra¿y, robimy misjê martina. przyjmujemy wszystkie questy jakie tylko s±. dla nektomanty - czeladnik obowi±zkowo na trudnym poziomie harad, inaczej ze z³otem bêdzie trudniej.
z misjami ghalarda mo¿na na razie poczekac bo wymagaj± mnóstwa nak³adu pieni±zków na zwoje, a nagroda i tak dopiero w 2 rozdziale. co do broni - warto nauczy siê 2 poziomu wykuwania, ale 1 te¿ jest ok. prêty sprzedaj±: hakon (resp co rozdzia³) brian (resp co mniej wiêcej 1-2 dni je¿eli tylko z miasta siê wychylimy gdzie¶ dalej) bennet (podobnie jak brian) wiêc od czasu do czasu troszkê pieni±¿ków mo¿na zbic. nie s± to kokosy no ale zawsze przynajmniej + 50 z³ota na prêce/mieczu wychodzimy. nauka skór u bospera i ³owy z bartokiem. gdy zrobimy ju¿ wszystkie te misje w mie¶cie (+ poboczne typu farima, wró¿bity -kasa za xp i tak dalej) wychodzimy wyj¶ciem nr 2 z khorinis.
podczas wyj¶cia powinni¶my mie na tyle z³ota by zaopatrzyc sie w czary, przede wszystkim te zniszczenia o¿ywieñców to na farmie chocia¿ mo¿na zrobic. wiem ¿e wydaje siê ¿e na tym etapie mamy 5 lvl i 20 lp niewykorzystanych ale nie ³ud¼cie siê, to wszystko jest potrzebne) sugerujê wykorzystywa teleport w jaskini (nawet nie ma konieczno¶ci na razie goblinów wykaszac) i ju¿ jeste¶my przy tavernie. droga najbardziej bezpieczna to berengar- my¶liwi - farma onara. wszêdzie zagl±damy, zió³ka zbieramy, nie zapominamy o sekcie, gromadzimy zadanka, robimy co jeste¶my w stanie a co nie zostawiamy na razie otwarte na pó¼niej.
standardowo, zbieramy mieszki po lokacjach, na farmie onara i w okolicach jest tego trochê (teraz pamiêtam np ko³o wiatraka, w przewê¿eniu gdzie malak bêdzie w 3 akcie, w kaplicy, 2 miêdzy farm± a jaskini± z bossem goblinów...) i unikamy stworzonek bo nie damy rady, jak jakie¶ szczury, chrz±szcze czy kretoszczury/¶cierwojady to na solo jak najbardziej. gdy posiadamy ju¿ trochê serafisów nieg³upim pomys³em jest udanie siê na miejsce czarnego trolla (kawa³ drogi, wiem...) wziêcie misji dagotha (opiekunowie, trzeba za³o¿y pier¶cieñ, npc w kotlince gdzie nowicjusz ognia zmierza do jaskini po runê) i... bijemy czarnego trolla serio. wskakujemy na podwy¿szenie po lewej. czarny troll bêdzie tylko na nas patrzy³ bo nie dosiêgnie a my pakujemy w niego nozem na wilki 5 min:) zbieramy skórê dla falka, pozosta³e rzeczy te¿ (na sprzeda¿ albo misje), mo¿emy zje¶c troll± jagodê. teraz wracamy do miasta (prêty po drodze trzeba zakupic), kierunek xardas, rozmawiamy z nim o byciu nowicjuszem, potem idziemy do kotlinki. ubijamy wilczki które wcze¶niej zostawili¶my i pozosta³e rzeczy, wykonujemy 1 zadanie opiekunów - w zasadzie raczej patrzymy jak haradrim to wykonuje ale my te¿ jeste¶my potrzebni, kto¶ pie¶ni i ballady o zacnych wojownikach te¿ musi uk³adac jest exp, jest lp za stwora. wracamy do miasta (jeszcze lepiej NIE zostawac nowicjuszem mroku) znowu zagl±damy do briana, robimy zadanko oruna, kupujemy ognist± burzê oraz sen i idziemy na most z bandytami. zêbate ziele - biegniemy ko³o nich, zgarniamy wszystkich i burza ognista na raz powinna wszystko za³atwic. mi tylko jeden jegomo¶ nie pobieg³, to go kul± ognia, s± tabliczki, jest erol, jeste¶my w gildii kupców i jak nastêpnym razem zagl±dniemy do miasta mamy zadanka.
za³atwiamy paczkê oruna, zbieramy od pozosta³ych guru misje w bractwie, usypiamy jakiego¶ go¶cia dla namiba, dostajemy te¿ zadanie na zebranie ziela, wykonamy je pó¼niej, by³o te¿ kolejne od oruna jak pamiêtam, generalnie zbieramy questy jakie s±. przy okazji mo¿emy oddac skórê falkowi i wbija siê nam zadanie 200 potworów z którym tak ³atwo znowu nie bêdzie. zagl±damy na farmê, bierzemy stal, wracamy do khorinis, do xardasa, bierzemy szatê nowicjusza. bijemy miecze, jak jest trochê pieniêdzy kupujemy amulet ochrony u hakona. od teraz naszym priorytetem jest inteligencja.
jak j± nabic? po zostaniu nowicjuszem mroku posiada³em int w okolicy 5 (kowalstwi 2 lvl, skóry i 2 z jakis pulpitów pewnie)
koniecznie NIE wydajemy lp na zrêczno¶ci, si³y i tak dalej, ostatecznie na 34 jednorêcznej. tylko to jako tako mo¿e by potrzebne (oczywi¶cie ucz±c siê zdejmujemy nó¿) resztê lp w wszystkie poboczne zdolno¶ci nieprzekraczajace 4 pn. inaczej nam na trudnym poziomie braknie punktów nauki. warto np na samym pocz±tku nauczyc siê alchemii - wszystko za 1 i 3 pn co jest. ze wszystkich alchemików z 6 int jest na pewno. podczas misji lutera z winem w klasztorze - 4 int z pulpitów za talomonem (wyci±gamy bron i legalnie ko³o niego przechodzimy. pamiêta o otwarciu przej¶cia, 1000 xp za nic to du¿o) + ksi±¿kê ofiara duszy (2 zadanie opiekuna) - int. jak jeste¶my w klasztorze polecam kupi przepaskê nowicjusza ognia, daje bonus obrony z szat± nowicjusza mroku równie¿. z 50 obrony przed broni± mamy szanse z poln± besti± i kasujemy wszystkie po kolei w khorinis.
to jest ten etap ¿eby te¿ zadania dla z³odziei zamkn±c (kule ognia pomocne). jak kto¶ chce - mo¿e siê otwierania zamków nauczy ale dla mnie 10 pn to by³o du¿o, wola³em siê nauczyc pó¼niej rogi i jêzyk ognistego jaszczura. w sumie i jeddno i drugie trochê strata pn jak na ten etap no ale có¿... pier¶cien constatnina na bezczelnego - wyrzucamy z³oto bierzemy pier¶cieñ, czekamy a¿ nas obij±, niepamiêc (2 zwoje jest miec lepiej, bo czêsto jedna obywatelka widzi przez ¶ciany nasz niecny wystêpek)
i mamy mo¿liwo¶c sprzeda¿y u harwola ¶wiecide³ek (z kaplicy onara, z wie¿y nergala, od bandytów itp). jest kaska - jest hp u dariona. na 5 pro¶bie bodaj¿e dobrze jest 100 z³ota dac, jest wtedy 5 lp, bardzo wa¿ne.
teraz w zasadzie mamy stagnacjê a¿ do ubicia tych 200 bestii. ciê¿ko z tym, powiem po sobie, nawet z niszczeniem tych bossów musia³em sam ubic ca³± wyspê z wilków, chrz±szczy, ¶cierwojadów kretoszczurów, krwiopijców, goblinów i szczurów - jaszczury i topielce zostawia³em z 2 wzglêdów - nie mia³em z nimi szans:p i szkoda by³o ich cennych trofeów których obecnie nie mog³em zebrac). na wilki dobrze wykorzystywac teren i kasowa je ³ukiem, nawet 10 obra¿eñ 1/4 albo 1/5 hp im bra³o.
gdy jest 200 potworów gra znów zaczyna siê u¶miechac.
do tego etapu ma siê co¶ ko³o 20 int z alchemii, trochê z ksi±¿ek które s± przy bossach, trochê z biblioteki magów ognia i tych umiejek typu kowalstwo itp. uczymy siê wszystkiego co nas my¶liwi mog± nauczyc co nie wymaga 5 lp. powinno by tego z 10 sztuk, trzeba przygotowac najmniej 3 poziomy (grom, nicolas, gimblad, alfred). teraz pasuje siê zabrac za jaszczury i topielce. ³atwo siê mówi... to jest najtrudniejszy etap nowicjusza mroku. przy 50 obrony i ¿yciu 130 topielec sk³ada na 4 strza³y a my robimy mu raczej niewiele. jak mamy pozosta³o¶ci kul ognia czy strza³ to jest ten etap ¿eby to wykorzystac bezwzglêdnie do zera.
po tych trudnych bojach troszkê pieni±¿ków dostaniemy od alfreda, wiêc kupujemy ksi±¿ki/recepty do 500 z³ za sztukê (trzeba przejsc po wszystkich sprzedawcach i poszukac. ko³o 7 inta wyci±gn± sie da), to te¿ etap wykonania zadañ od ghallarda (2 ksia¿ki + pulpit po wykonaniu zadañ). i powinno intelektu idealnie wystarczyc. (10 ³owiectwo + 1 skóry bosper, 6 alchemia, 2 kowalstwo, 1 ksi±¿ka matea, 2 recepty constantino, 1 boska moc gwiazd zurisa, 2 ksi±¿ki (retoryka i arcanum golum) od ghallarda + pulpit, 1 ksi±¿ka krypta, 1 ksi±¿ka nergal + pulpit, 4 pulpity podziemia klasztorne, +1 lub dwa (skradanie albo rogi+jêzyk ognistego cieniostwora), 2 ksi±¿ki od isgharota, +1 za kasi±¿kê albo przepis vina.
brakuje 3 int... wiêc musi by wiecej ksi±¿ek gdzie¶ jeszcze o których zapomnia³em:) najpewniej u kupców. ale 3 int idzie zrobi w górnym mie¶cie równie¿, trzeba po prostu wyrzucic gdzie¶ z³oto i na bezczelnego wbijac do domów obywateli, parê pulpitów te¿ int daje. do biblioteki klasztornej niestety legalny wstêp jest dopiero na 3 akcie.
co jest istotne: podczas misji z gregiem (taverna orlana) pój¶c z nim pod jaskiniê ale nie wybijac goblinów. po pierwsze za trudno a szkoda wszystkie wywabiac do pirata (na 200 potworów lepiej zostawic) a poza tym lepiej te 100 sztuk z³ota zachowac dla siebie. ponadto dziêki temu greg NIE pojawi siê ko³o wie¿y dextera wiêc ca³y exp z bandytow przypadnie nam.
misja zaginieni ludzie:
w zasadzie mo¿emy j± wykona w ka¿dej chwili, ale poleca³bym g³ównie w przypadku (podobnie jak z panem cienia z grobowca ko³o onara) gdy bardzo pilnie potrzebujemy du¿ego zastrzyku gotówki i nie bardzo jest jak inaczej j± zdobyc.
kupujemy zwój grom (200 z³ota). tutaj trzeba miec 20 many, wiêc wcze¶niej gdzie¶ po drodze 1 poziom na manê po¶wiêcic trzeba. i tak trochê bêdziemy musieli punktów po¶wiêci na manê. tak wiêc po udanej misji ze skipem i baltramem (powinni¶my j± byli zrobic jeszcze przed 1 opuszczeniem miasta) wiemy ¿e boss bandytów to dexter. mijamy wiêc stra¿nika i jak jeste¶my mniej wiêcej z 10 kroków od meliny dawnego cienia jemy zêbateziele i puszczamy grom. i biegamy jak szaleni ¿eby powiêkszy obszar czaru, jak zd±¿ymy to dobrze jest te¿ dobiec podczas dzia³ania czaru w pobli¿e wie¿y z 3 bandytami (ta przed mostem). polecam w³a¶nie poruszac sie od wie¿y dextera ku mostu ze stra¿nikiem to powinno ich wszystkich powybijac. zbieramy kaskê, mieczyki szpady itp (s± tam te¿ 2 skórzane mieszki w okolicy) i generalnie z 1,5k z³ota po tej akcji powinno wpa¶c. no i ca³kiem niez³e do¶wiadczenie jak za bandziorka jednego 150 do¶wiadczenia a tam z 15 sztuk jest. nie ma grega, nikt nas nie obije, nie okradnie i piêknie.
trochê pieni±¿ków (ale niewiele) jest te¿ z ukrytych skarbów grega. oczywi¶cie o tym na wyspie z bossem topielców zapominamy do 3 rozdzia³u co najmniej ale w pozosta³ych te¿ co¶ siê znajdzie dla harvola. po wszystkim idziemy do grega, mówimy ¿e nic w jaskini nie znale¼li¶my i ¿e wiemy gdzie szukac dextera ;]
teraz mana... manê pasuje zrobi pod sam koniec. jak mamy int w okolicach 35 to ju¿ tak na serio zaczynamy siê zastanawiac nad powiêkszeniem energii magicznej.
1 sprawa: pier¶cieñ o¶wiecenia do kupna u isgariotha
2. amulet o¶wiecenia u zurisa (mo¿na go kupic na samym poczatku zamiast amuletu obrony u hakona... ale jako¶ lepiej siê sprawuje 10 obrony ni¿ 30 do ¿ycia w walce rêcznej jak mam by szczery wiêc na pocz±tku ten od hakona zdecydowanie lepszy)
3. pier¶cieñ mocy magicznej (i tutaj trudno¶c. pier¶cieñ znajduje siê na wzniesieniu niedaleko nicolasa przy 2 zêbaczach. zêbacz na 2-3 strza³y nas k³adzie. warto tam wbic wiêc albo z 2 bry³ami lodu albo liczy na fart i szybko¶ z zêbatego ziela, szybko bierzemy pier¶cieñ i uciekamy liczac ¿e zêbacze znudz± siê pogoni± zanim nam skoñczy siê sprint;p jest oczywi¶cie opcja aby temu zapobiec - zaci±gamy tam jakiego¶ ¶cierwojada i zabijamy na drodze naszej ucieczki. wtedy zêbacze chwilkê bêd± nas goni ale zaraz zdecyduj± siê na gotow±, zabit± ju¿ zdobycz)
teoretycznie 40 many mamy. 3 z fajki wró¿bity, 1 z piwa coragona, 2 z boskiej ksiêgi gwiazd (któr± czytamy dopiero teraz, nie wcze¶niej). niewiele. na tym etapie powinni¶my zebrac ju¿ oko³o 100 ciemnych grzybów, wiêc jest 10 many extra. jak mniej - no to tylko 5. je¿eli kto¶ znalaz³ 15+ ognistych korzeni to bardzo dobrym pomys³em jest sie nauczy eliksiru many (3 ogniste korzenie + bodaj¿e rdest polny - +2 mana, poza tym jeden int za naukê) jak nie mamy 15 zió³ - lepiej pn wydac po prostu na manê.liczymy dodajemy, sumujemy i rachujey ile nam do 100 many brakuje (np ja mia³em po zsumowaniu 63 czy 64 wiêc 36 musia³em siê nauczyc). gdy siê nauczymy - jemy te grzybki, u¿ywamy ksi±¿ki, pijemy piwo i warzymy miksturki, zak³adamy b³yskotki i idziemy do xardasia:)
jak nie mamy 5 lp ¿eby od razu nauczy siê strza³y (cho przy dobrym i oszczêdnym gospodarowaniu powinni¶my miec) no to có¿, jest lipa:)bo bez czaru ani rusz. jak niewiele xp brakuje sprawdzamy zadanka czy aby na pewno wszystkie zrobili¶my, jak tak to mo¿emy zakupic np deszcz ognia, skoczyc jeszcze raz do krypty onara i tam szkielety deszczem rozwalic, wzglêdnie robi zadania z ornamentami dla magów wody i niech lares nam exp nabije w lesie (trzeba zwój bry³a lodu na szkieleta albo zniszczenie o¿ywieñca) a cavalorn i lothar troszkê w mie¶cie. uaktywnic wszystkie portale, te¿ trochê do¶wiadczenia generalnie jak nie brakuje nam wiêcej ni¿ 3k to da sie takimi sposobami w³a¶nie za³atwic taki niedomiar. osobi¶cie - mia³em 12 albo 13 lvl postaci na trudnym poziomie jak dosta³em szatê. na ¶rednim - mia³em o 3 poziomy wiêcej mimo mniejszej liczby wykonanych zadañ. 30 lp to przepa¶c. maj±c np 30 si³y wiêcej to gra robi siê przyjemniejsza, mo¿na ubra lepszy miecz, krytyczny robi du¿o wiêcej obra¿eñ wiêc nam mniej podczas walki hp spadnie ...
mroczna strza³a bierze 15 many. mo¿emy zdj±c amulet i za³o¿y z powrotem ten od hakona (na 90 czy na 100 many i tak i tak 6 strza³ów) mo¿na ju¿ na serio ubijac wszystko do spodu byleby po sztuce odciagac. topielec - 2 strza³y, jaszczur te¿, zêbacz na 3 hity. mnóstwo pieni±¿ków od my¶liwych. jakby zablokowac na czym¶ trolla to i tego da sie ruszyc tyle ¿e ze 20 strza³ów na pewno wymaga. wszystko jawi siê piêknie - tyle ¿e niestety mana. mo¿na kupi za pieni±dze od my¶liwych napoje ale nie polecam - lepiej te oszczêdno¶ci wydawa regularnie na przepisy (na samym pocz±tku jak tylko 2 rozdzia³ siê pojawi oszczêdza i kupic od lutero przepis na ¿ycie z jagód) podnosz±ce inta a wiêc i nasz± ,,si³ê ognia" z czaru. jedyn± opcj± wydaje siê by zrobienie jak najszybsze zadania ,,zbroja dla my¶liwego barema". szukamy miejsc gdzie s± pe³zacze, najlepiej te nie wojaki tylko zwyk³e. w khorinis trochê tego jest, choc wy³uska je tak ¿eby by³y ,,sam na sam" to ju¿ trudno (szczególnie z tej jaskini z golemami). mroczny pocisk ju¿ im robi cos konkretnego (chyba 3 strza³y) z wojakami gorzej, tam z 10 pocisków by trzeba wiêc albo da sobie spokój, albo ubija mu hp na raty i uciekac, przecie¿ siê nie uleczy:) )
jak ju¿ jest czar wszystko wydaje siê prostsze. warg na 3 albo 4 hity, ork - my¶liwy na 5, w zasadzie to co spotkamy w 2 rozdziale to ka¿dego rozwalimy. w jankendarze po ,,zniszczeniu o¿ywieñca" punkty wydajemy tylko na jêzyki budowniczych, resztê ,,trzymamy". lepiej je wyda na naukê czarów które nic kompletnie nie wnosz± do naszej strategii ataku/obrony ale podnosz±c inta ni¿ ³adowac to w miecz i si³ê bo broni± i tak nie nad±¿ymy za przeciwnikami którzy s± coraz silniejsi bo mamy inne priorytety bêd±c magiem - krêgi i czary.
na poziomie ³atwym - miecz i si³a jak najbardziej jest osi±galna i to na zadowalaj±cym poziomie. na ¶rednim - do¶ trudno jest to pogodzic i z np takim orkiem - elit± to nie ma co siê mierzyc ale jak wydamy lp na jednorêczn± (która jest ,,szybsza", bo lepiej i szybciej reaguje na nasze komendy a czas w walce to rzecz najwa¿niejsza. poza tym przy 30%+ ju¿ walczy siê ³atwo i ³adnie a przy dwurêcznej dobrze wojak ,,chodzi" mieczem dopiero przy 60%)
aha, jankendar - ogniste demony. warto na nie u¿ywa czaru ,,strach", parê zwojów mo¿na znale¼ po dziurach:) ze 2 s± w zakopanych przez piratów miejscach. i pierwsze co - rozmawiamy z saturasem o broni na kamiennych stra¿ników. po rozmowie pojawi siê w budynku stra¿ników umar³ych (omin±c golema a zombie potraktowac ,,krzykiem"), bierzemy go i na hit sk³adamy wszystkich kamiennych stra¿ników. ³atwy i prosty exp.
blodwyna za³atwiamy naszym czarem, strza³a ciemnosci na 6 bodaj¿e pocisków (albo 7, no ale ju¿ bêdziemy miec na tyle many z tabliczek), kruka - wirem (zwój le¿y w miejscu gdzie walczymy z blodwynem. czar ten na kruku jest po prostu lepiej wykorzystany bo ma wiecej hp)
maj±c materac od barema - posiadamy teoretycznie darmowe odnawianie many. ale jednak to wkurza co i rusz k³a¶c siê do snu ;/
aha, oczywi¶cie przed jankendarem dobrym pomys³em by³oby nauczy siê od ghalarda ,,zniszczenie o¿ywieñca" jak nam wystarczy lp (mi brak³o - musia³em siê z jankendaru wracac specjalnie) bo to przydatny czar zarówno w jankendarze, jak i pó¼niej w gd (pasuje jak gramy magiem odwiedzi dolinê cieni i chocia¿ exp nastukac. cho i smoka da siê zniszczyc, ja w jankendarze jeszcze ju¿ 2 zmniejszenia potwora posiada³em)
generalnie to chyba wszystko - ca³y 2 rozdzia³ na strzale i zniszczeniu o¿ywieñca + ¶piwór, w 3 dojdzie tylko rój owadów (dobry na poszukiwaczy i na ludzi, w tym paladynów ale tylko 1 vs 1, na wiêcej braknie nam many), w 4 sza³ beliara...
jestem w³a¶nie na etapie 4 rozdzia³u. generalnie sprawa wygl±da tak: trzeba chodzic ca³y czas ostro¿nie. czary naprawdê du¿o obra¿eñ zadaj± ale te¿ i my ciency jeste¶my. lp nie ma na broñ ani na si³ê wiêc jak dojdzie do walki w zwarciu to ju¿ po nas. trzeba tak robi ¿eby do tego nie dopu¶cic. i jako¶ juz idzie:)
jak mówi³em - najtrudniejszy etap to nowicjusz mroku jak trzeba zaczyna ubijac topielce przy 50 obrony i 130 hp g³upim no¿em na wilki. tragicznie i wiele ku*ew by³o sypanych w niebog³osy:)
dodatek po czasie:
przypomnia³em sobie ¿e zapomnia³em dodac wcze¶nej- zbieraj±c punkty nauki warto zaopatrzyc sie w zaklêcie ¶wiat³a (jest na samym pocz±tku gdzie¶, albo w skrzyni xardasia albo w jej okolicy jak pomyszkujemy) i podczas za³atwiania misji ze skipem i baltramem warto kupic u igaraza zaklêcie przemiany w krwiopijcê za 25 z³ota i pop³yn±c dalej, za pla¿ê ze skipem a¿ zobaczymy tak± wie¿ê co¶ a la xardasia. w ¶rodku jest golem ciemnosci, warto zapisac, ustawic zaklêcie ¶wiat³a i powoli podchodzic pod poczwarê. jak zacznie na nas biec i pojawi siê jego nick to odpalic to ¶wiat³o. trochê exp, lp, butelka 2+ many oraz mieszek ze z³otem + nekronomicn, przyda sie pó¼niej
polecam grê przegl±darkow± my ladns. jak ktos lubi strategiê - warto zajrzeæ
http://mlgame.pl/?state=register_simple … miner_pl_1
Ostatnio edytowany przez amigodiamantes (2016-10-03 12:40:50)
Offline
W³óczêga
amigodiamantes napisał:
na ¶rednim te¿ da siê grac, nawet ca³kiem jeszcze nie¼le.
na trudnym teraz jeszcze raz gram BEZ U¯YWANIA b³êdów gry... i da siê ale ju¿ widzê ¿e o paru zadaniach to od razu trzeba zapomniec. o broni jednorêcznej i dwurêcznej równie¿.
Gra jest ma³o atrakcyjna, g³ównie ze wzglêdu na to ¿e co i rusz trzeba u¿ywac ¶piworka, nawet po g³upich 2 jaszczurach albo po ka¿dym polnym pe³zaczu (o miksturach many trzeba zapomniec, nie ma pieni±¿ków na takie luksusy). trochê to dra¿ni±ce.[/url]
Tylko nooby spi± z powodu braku hp ... Jak wygra³em gothic 1 to mia³em 5dni w dzienniku, 2 nk 11, a returninga na normalnym 44 ty pewnie w 7 rozdziale bedziesz mia³ z 10 000 dni.
I ³ój kretoszczura mozna kupiæ u martina za 10 golda ...
Niby grasz na trudnym a spisz co minute pozdro, mogles odrazu wzi±sc kompletny bana³.
Ostatnio edytowany przez xC4NNABISx (2014-10-27 00:33:06)
Offline